söndag 10 december 2017

David Batras "Elefanten i rummet" fick mig att inse,

att det var länge sedan jag motionerade skrattmusklerna så mycket på en och samma dag.

Helt underbart suveränt rolig föreställning! Det är faktiskt 90 minuter fyllda av skratt. Inte enstaka flabb utan hela tiden. Samtidigt som igenkänningsfaktorn faktiskt var stor.


David Batra kan faktiskt konsten att t.o.m. häckla politikerna, utan att för den skull bli plump. Sedan att han varit i den här branschen i 23-24 år och kan yrket ordentligt det behöver man inte betvivla.

Sist jag såg en stå-up-föreställning med David Batra var "Det var ju tråkigt det här".


David Batra och Ann Westin är mina absoluta favoriter bland stå-up-komikerna.
Men sedan bytet av Anna Kindberg Batra (=elefanten i rummet), som partiledare för moderaterna, det begriper jag som sagt var inte alls. Det tycker jag är allmän machokultur i dess fulländning och inget annat, vilket inte hedrar det partiet.


Jag hade nog faktiskt hellre sett Anna Kindberg Batra som statsminister än Stefan Löfvén. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar