lördag 27 maj 2017

Tysk med tur vann 490 miljoner!

En person i Tyskland har vunnit 490 miljoner kr på Eurojackpot sent igårkväll och kan därmed bjuda mer än 6 130 430 personer på schnitzel med surkål, tycker Svenska Spel.
 Jag tycker att vinnaren istället skall bjuda på Surströmming den 17 augusti, när surströmmingspremiären går av stapeln!
 OM jag blivit hög av lukten av Bryggoljan, som jag fixat altangolvet med?
Kanske det, kanske....
  
 Men tänk så många 5 liters dunkar Bryggolja 490 miljoner skulle räcka till.

Ojdå, min räkneapparat kan inte räkna ut det. Det finns inte tillräckligt många siffror i min räkneapparat, att skriva ut 490 miljoner. Heliga Bananer! Så många dunkar Bryggolja det skulle bli.

Undra om Claessons Trätjära skulle kunna leverera så många dunkar Bryggolja?



..och tänk så många altangolv, som skulle lukta tjära. Undra hur många kvadratmeter det skulle bli fråga om? Min dunk Bryggolja tog i vart fall slut, när jag hade drygt 2 kvm kvar att stryka på altangolvet + altangolvets kanter och  inte att förglömma bron och trädäck runt huset. Det går nog åt minst en dunk till...

Jag tror det är lika bra jag går och lägger mig innan det spårar ur ännu mer.

Natti natti!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar