torsdag 12 januari 2017

Manlig respektive kvinnlig humor = ungefär fem universums avstånd emellan!

Jag till chauffören för pakethemleveransen:

- Jag skall göra det enkelt för dig, du får bara den lilla biten till bilen att lyfta bordet istället för att kånka bort bordet till ytterdörren. Det är min dotter som skall ha bordet och hon jobbar dagtid och bor inte här, dessutom svårt för dig att ta dig till den ytterdörren där hon bor. Därför har hon valt den här lösningen som underlättar för alla inblandade parter.

Jag hade just precis, när han är på väg bak i bagageutrymmet, öppnat bagageluckan på min bil, som han sneglat på. I bagageluckan var baksätet nedfällt så bagageutrymmet blir stort. Sedan gick jag fram till lastbilens lastutrymme där han nu var i full färd med att ge sig i kast med paketen. Kast var dessutom ett helt riktigt ord, därför att kaffepaketen bytte i flygtillstånd till ny plats i lastbilens bagageutrymme.

Det stod en massa småpaket med Kahls Kaffe lastade på det jag förstod var bordet, eftersom det är dessa paket han flyttade på samtidigt som han har lyft på ett paket där det står "Bordsben" på och placerat det separat. Jag sa då lite skojfriskt:

- Aaahaa, Kahls kaffe?
Chauffören:
- Nej! Nej! NEJ! det är till en annan kund!

- ?

Nämen vad trodde han om min intelligens.

Allvar alltså, trodde han att jag trodde, att ett bord kunde vara en massa småpaket med ca. måtten 50 x 50, som det dessutom stod Kahl Kaffe på!? Till skillnad från det andra kollit han redan hade plockat ur den högen där det stod "Bordsben" på paketet och redan där avvek i storlek från Kahls Kaffepaketen.

Han var dessutom på väg att gräva sig ner bland kaffepaketen till det som låg längst ner och som såg ut att innehålla en bordsskiva. Man lägger väl knappast ett tungt paket innehållande en bordskiva vars paket är dryga metern lång och ca 70 cm bred ovanpå kaffepaketen.

Ibland kan t.o.m. jag alltjämt bli en smula förvånad, men jag skall försöka att leva upp till det jag faktiskt innerst inne står för och bekräftats av en sedvanlig seriös test på Facebook, blink... blink...så här inför tjugondag Knut, som infaller idag: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tjugondedag_jul



Med vidhängande text: 


Du är en underbar person! Vi skall visa dig vilket smeknamn du förtjänar!

Gun, du förkroppsligar äkta mod! Därför förtjänar du ett speciellt namn. Under det nya året, kommer ditt smeknamn Kärleksängeln ge dig mycket styrka. Det sammanfattar din personlighet perfekt och avslöjar din sanna karaktär!


Ja, Herre Giv mig styrka, att jag må lägga band på min tunga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar