onsdag 21 december 2016

Snacka om att vara övervakad! - Webben är som en riktig soptunna där avarterna har lilla julafton, till dem hör ICA-banken definitivt!

EU:s lagar kräver att besökare från EU får information om cookies som används i din blogg. I många fall kräver dessa lagar även att du får tillstånd.

Vi har lagt till ett meddelande i din blogg som förklarar Googles användning av vissa cookies i Blogger och Google, inklusive cookies för Google Analytics och AdSense.

Du ansvarar för att bekräfta att det här meddelandet verkligen fungerar i din blogg och att det visas. Om du använder andra cookies genom att till exempel lägga till tjänster från tredje part, kan det hända att meddelandet inte fungerar. Läs mer om det här meddelandet och ditt ansvar.
Stäng denna avisering
Dina HTTPS-inställningar har ändrats. Alla besökare har nu möjlighet att visa din blogg över en krypterad anslutning genom att öppna https://gun-m-ek.blogspot.com. Befintliga länkar och bokmärken till din blogg fortsätter att fungera.

Så står det varje gång jag öppnar min blogg och skall lägga in ett nytt blogginlägg. Med jämna mellanrum ligger det även en stop om att jag godkänner att sidan använder cookies! J-la nötter, tänker jag, det är jag som är användaren av min blogg...

Själv blir jag bara irriterad över alla påbud som kommer, eftersom man inte behöver vara atomklyvare precis för att förstå exakt vad det är man håller på med från blogspot och Googles och gudarna vet allt vad dessa övervakare heter, som väljer att hålla människor i sitt våld.

Jag anser att det rimliga vore att man bad om min tillåtelse att sätta in dessa buggar inte tvärtom!


Jag tillhör inte de som vill tjäna pengar på min blogg, sålunda har jag avstyrt precis allt vad reklam heter. Jag vill inte heller att mina läsare skall drabbas av denna form av ohyra som reklam nu faktiskt är och handlar om. Jag vill inte att mina läsare skall vara åsiktsövervakad!

Själv blir jag rätt irriterad över att hitta blinkande reklam, när jag sökt någon vara. Det här måste vara fråga om värsta sortens övertramp i människors privatliv! Men den övervakning som sker över oss människor tycker ju politikerna är helt ok, de är ju lierade med NSA och gudarna vet allt vad de nu för tiden heter. Jag brukar mellan varven därför ägna mig åt att lägga ut en del villospår, när jag inser att de bara vill kartlägga mina vanor.


För ett tag sedan ville jag komma åt mina saldon på ICA-banken, det skulle bli inledningen till en sagolik historia, då det inte längre gick att logga in med förenklad inloggning. Det dög inte med vanligt bank-id för att komma åt mitt konto, utan jag råkade ut för rena rama gestapo-fasoner. 

Frågorna jag fick av snorhyveln som var upplärd av ICA, ansåg dessutom att det var HELT NORMALA frågor de ställde för att jag skulle få en dosa så att jag kunde gå in och kolla mina konton. De gamla dosorna insåg jag rätt snart var av tämligen utgången modell och nya modeller behövdes. Men innan jag skulle kunna få dessa dosor var jag tvungen att nagelfaras av denna form av rena rama frågor som mer liknade Gestapo-stuk än något man kan förvänta sig av ett företag, där jag i decennier burit lejonparten av mina surt förvärvade kronor till. Men nu är det slut med det! Det är bara i nödfall jag beträder en ICA-butik.

Så började utfrågningen, som hon på ICA=sålunda ICA dessutom hävdade var NORMALA frågor som ställdes. Eftersom jag nu har ett sparkonto hos Santander i Norge med några surkronor på, svenska banker tycker ju att det är ok att inte ge någon ränta överhuvudtaget, visste jag också att banktvättsfrågorna skulle dyka upp. Jag har inga som helst problem med att intyga, att jag inte har några hemliga konton utomlands som inte deklareras för, eller skumraskaffärer i Panama, eller dylikt där gräddan i samhället håller till med bankernas hjälp, dessutom.

Men sedan gick jag i taket, när jag fick frågor om jag eller någon i familjen, vänskapskretsen: hade politiska uppdrag, var politiskt engagerad, hade den och den tjänsten osv. Inför sista frågan bad jag henne att besinna sig, jag tänkte faktiskt inte svara på fler integritetskränkande frågor. Jag sade till henne att jag valde att avsluta mina ICA-konton, eftersom hon vägrade att upprepa frågorna hon hade ställt så att jag kunde skriva ner dem. Hon hänvisade mig snoppigt till att jag fick vända mig skriftligen till ICA i Borås med mina klagomål.
Byråkratiskt och bra var det enda som dög!

Jag gjorde det och bad att också att få frågorna de ställde skriftligen, det här kan de knappast ha någon laglig rätt att ge sig i kast med.

Trots att det nu fått flera månader har något sådant papper inte dykt upp, inte något svar på ICA heller för den delen!

Hon hade dessutom mage att påstå att de ställde dessa frågor "för att lära känna sina kunder bättre". Eftersom jag nu varit ICA-kund med ICA-kort ända sedan de kom ut och jag ännu bodde kvar i Malmberget, tyckte jag att de hade de nog haft stora möjligheter att göra under dessa decennier, OM det nu var det som de hade en önskan om. Vilket naturligtvis bara var rena rama bullshit av dem!

Jag skall bara be att få meddela att jag ligger sjuk, notera det alla nu som vill lära känna mig bättre och om mina vanor. Jag tar nog som vana i år att ligga till sängs på självaste julafton, eftersom jag betvivlar att jag är i någon bättre form till dess.

Tomten får komma från något annat håll i år. Yngste sonen får väl gå ut och köpa kvällstidningen, eller snus, eller cigaretter (trots att han inte begagnar något av detta) och helt enkelt missa tomtens besök....
 
Själv funderar jag allvarligt på att tejpa fast äggsepareraren under näsan, linda in skallen i wellpapp och hissa upp sängen i konstant sittlänge, eftersom det hux flux inte går att andas, utan jag får kliva upp för att inte kvävas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar