torsdag 10 november 2016

Jag tycker det känns som om världen fick vakna upp till en mycket mer sansad värld igår, än den vi somnade till innan USA:s presidentvalet var till ända och Donald Trump hållit sitt segertal.


- Är du helt jävla pantad i skallen, skrev en person till mig, när jag hade uttryckt denna min åsikt.


JA, jag menar allvar, faktiskt så gör jag det. Sedan huruvida det är jag eller personen ifråga som är helt jävla pantad i skallen, lär väl endast framtiden kunna utvisa. 
Men jag har väldigt svårt att drivas med i en allmän hjärntvätt och några former av masspsykos. Jag har helt enkelt aldrig varit personen som hängivit mig åt idolanda, utan alltid tagit steget tillbaka och betraktat situationen. Därför att jag vet att skall jag nu hantera omdömesförmågan på rätt sätt - vår viktigaste förmåga fö - måste man alltid besinna sig och framförallt inhämta information från många många olika ställen, för att själv kunna få en något så när riktig omdömesförmåga.

I vart fall så var det en helt annan framtoning i Donald Trumps segertal än den  vedervärdiga dynga som dundrat på i månader inför presidentvalet. Under de här månaderna har jag varit fullständigt övertygad om, att man helt och hållet hade släckt ner hela psykvården i USA och de båda kandidaterna lämnats därhän från psykiatrins sida.
Samtidigt som jag förstod att segertalet, vem det nu än var som skulle få hålla det, skulle ge oss en god fingervisning om vad som kunde väntas i framtiden.

Ett liten gnutta hopp tändes i mig när jag hörde Donald Trumps segertal:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sa-var-donald-trumps-segertal/

Han har helt rätt i sitt tal om Hillary Clinton. Hon har gjort mycket gott. Själv anser jag att hennes tid inom USA:s inrikespolitik är ute sedan länge, om den ens någonsin har funnits. Hon borde istället återvända och slåss för det hon en gång kämpade för! Där vill jag se henne i framtiden.


Donald Trump är affärsman och vet hur man skapar jobb, vilket hans tal också vittnar om.

Där ligger Hillary Clinton inte ens i närheten av. Hon hade en god tanke en gång i tiden, men så valde hon i slutändan umgängeskretsen framför det hon hade slagits för: kvinnors rättigheter. Men prioriterar man sin vänskap med Egyptens kvinnoföraktade anarkist istället för att fortsätta att kämpa för det som hon hade gjort under decennier, då har man definitivt drivits in på fel bana. Dessutom är det nog faktiskt så att hon villigt offrade sin egen ambassadpersonal i Libyen!
Det hela gjorde att hon ändrade skepnad i mina ögon. Blev den där farliga personen hon alltmer framträdde som och att hon inte varit lösningen på USA:s enorma problem det har jag länge förstått. Hon tillhör helt enkelt inte den kategorin och det är nog tyvärr rätt många som inte förstår vad det egentligen handlar om dessa nya vindar som blåser.

Det Hillary Clinton borde fortsätta sig att ägna sig åt där hennes värv startade upp på allvar: kvinnofrågor. Än är kvinnan lovligt villebråd för krigshandlingar där man systematiskt använder våldtäkt som ett krigsvapen. Till det följer hela raddan av handlingar som vänder sig just mot kvinnan: könsstympning, trafficking och i det förhållandet att kvinnor i alltför många kulturer inte är värda någonting, omfattas av sådana restriktioner, som för mig i egenskap av född fri kvinna, förstår hur illa och galet det är. Religion och manskulturer för inte världen och mänskligheten framåt.

Kan kvinnor bli utsatta, som det nu sker i Hillary Clintons väns diktatorns land, Egypten, där kvinnor blir utsatta för massvåldtäkter på öppen plats och t.o.m. polisen tillåter och gör sig skyldig till det, är det verkligen allvarligt. Hur kunde hon blunda inför det och i samma andetag kasta skit på den kvinnofientliga Donald Trump, samtidigt som hon ägnat sig åt att stå som ett livs levande mähä vid sin man, Bill Clinton, häradsbetäckarens sida. Hon har faktiskt helt medvetet skymfat alla dessa kvinnor som han haft långvariga och många affärer med! Helt obegripligt hur det ser ut i den kvinnans huvud!

Det är många många många miljoner kvinnor som nog hade mått bättre av att Hillary Clinton hade fortsatt på inslagen bana med kvinnofrågor, än att hon tilltalades av pengar, hybris och lät sig köpas av ära och stå till förfogande för all sanslös dynga.

Alla dessa personer som nu är chockade över att Donald Trump vunnit presidentposten, ställer jag mig mycket frågande till i vilken parallellvärld de lever i och visst är det patetiskt och samtidigt skrämmande, att en man isolerad på en ambassad i London kan göra mer för att få fram sanningen än hela västvärldens journalistkår tillsammans. För att inte tala om han som sitter i Moskva under Putins beskydd.
Hur har media bara kunnat missa att det handlar om något helt annat än någon personkult mellan Hillary Clinton eller Donald Trump? Det handlar helt enkelt om att STATEN inte längre förmår fullgöra sitt kärnuppdrag, inte ens gentemot sina egna medborgare!

Det är samma sak som nu sker i Sverige där svenska politiker över lag har noll koll över vad som händer och där man hellre skjuter budbäraren än inser problemen. Det har uppstått enorma sprickor i vårt samhälle och än värre är i annalkande. Det är samma sak som för våra svenska politiker och regering, liksom det är inom EU och andra länder i Europa.

Lyssna till våra egna politiker i ledande ställningar för att inte tala om statsministern, det är ju bara för bedrövligt. För att inte tala om f.d. statsministern, Fredrik Reinfeldt, som talade om att Donald Trump inte hade någon politisk erfarenhet. Det går ju an att sitta i en TV-studie och leka besserwisser och blinkfyr, när man själv är historia och faktiskt inte längre ens hade svenskarnas förtroende! Men det har tydligen inte slagit honom eller alla mediagurus i SVT.

Skrattretande blir det också när Fredrik Reinfeldt på fullt allvar tror att dessa politikerbroilers, som vi haft nog av och som är i full färd att haverera den svenska välfärden som byggts upp med möda, blod svett och tårar, skulle besitta större kunskaper än en man som leder ett helt affärsimperium med duktiga medarbetare!

Eller tror Fredrik Reinfeldt att Donald Trump gör allt själv ?  ;)

Leda ett land, eller en stor verksamhet handlar om att kunna binda rätt människor vid sin sida och vara en god administratör. Ha överblick att de man ger förtroendet till verkligen utför sina arbetsuppgifter och kan klara av det. Hur mycket koll hade Fredrik Reinfeldt på landets skötsel egentligen och hur kommer det sig att det skedde en valflykt från hans och övrigas partier. Var det också en slump?

Nu förstår jag att miljöaktivisterna kommer att vara på krigsstigen, när de nu läser mina rader, eftersom Donald Trump tänker agera även där och använda dessa pengar till att skapa jobb som för honom och helt riktigt är det grundläggande för att ställa Förenta staterna på rätt köl. 

Det är den helt okontrollerade containertrafiken, som är den allra största miljöboven och som försatt våra hav och därmed hela klimatet i ett fruktansvärt läge. Det har jag redan skrivit om här i min blogg. Men man måste förstå vari det värsta klimathotet kommer ifrån och det har man ännu inte ens nuddat vid, vid dessa miljökonferenser inom EU! Sedan går det faktiskt inte att länder som Indien, Kina, USA etc. har städer där man inte ens kan andas eller vistas ute. Det måste t.o.m värste byfåne förstå att det inte går att ha det så.
Man kan inte fortsätta med att kasta folk på soptippen, det är en människoförslösning av oförlåtlig karaktär och det har Donald Trump förstått. Om han sedan tänker sätta sina tankar i handlingens centrum också återstår att se. Allt det här om Nato och att närma sig andra länder genom samtal, det hedrar honom också. Jag förstår ju att det är en sorg hos våra egna krigsivrare, som till varje pris vill att Sverige skall gå med i NATO och inte vara ansluten till det yttre enbart. Men det är verkligen att hälla bensin på en redan farlig situation som har skapats av NATO och med USA i spetsen. Närmare en krigsförklaring än så har nog inte funnits sedan kalla krigets dagar.

Hela EU-politiken är åt fanders på alla tänkbara punkter:

Det hinner skördas många offer under tiden, som lekstugan pågår inom EU och lobbyisterna sköter hanteringen av EU. Ta bara häromdagen, när två estländare som inte kunde svenska var satta att hantera en högspänningsledning och det brast i kommunikationerna! De fick plikta med sina liv. Min dräng hade också en dräng och båda var bara intresserade av att skapa egna vinster i den egna fickan!

Det finns hur många saker som skulle gå att sätta fingret på och inte blir det bättre av att hela vanskötseln har ställt även det här landet, Sverige, på ruinens brant. Jag har svårt att tro att även det här landet kommer kunna gå att rädda, OM det inte kommer in någon som kan slå isär hela systemfelet, som grävt sig allt djupare precis överallt.
Brexit och allt annat som nu poppar upp, talar sitt tydliga språk: 
Gör om - Gör rätt! 


Då går det inte att en elit försöker att komma runt det som beslutats om i demokratins anda! Antingen är man en människa som vill leva i en demokrati, eller så är man en sådan person som tycker att det är ok, att man tycker olika, bara man tycker som de själva gör!

Ja, ju äldre jag blir desto mer har jag lärt mig att uppskatta mig själv. Det hade ju kunnat vara betydligt värre med mig själv, det inser jag i dessa politiska tider.
Alltid något litet att glädjas åt...





 

3 kommentarer:

  1. 7 saker som Trump vill införa:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/utrikes/article23888261.ab

    Hur trovärdiga är politikerna http://www.metro.se/nyheter/hillary-clinton-talade-till-slut/EVHpki!PCAmJAqU8T2ME/

    SvaraRadera
  2. Det verkar som om de som har makten över containertrafiken har fått ett ont öga till den här bloggen, som någon helt uppenbart har ändrat i.

    Så här skulle inlägget ha sett ut enligt googles: "Det är den helt okontrollerade containertrafiken, som är den allra största miljöboven och som försatt våra hav och därmed hela klimatet i ett ....." det var också länkat dokumentären som gick i SVT i det blogginlägget. Snacka om att det är mörka krafter i farten!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har förstått att det möbleras om i min blogg, utan mitt medgivande. Men det är väl så att det är alltför kontroversiella ämnen jag ibland skriver om och då kan det ju inte vara sökbart på Google till ursprungsinlägget.

    Det är ju tyvärr så världen ser ut och fungerar och då kan man inte ha något synbart som containertrafik, där ingen insyn överhuvudtaget finns av vare sig last, eller vilket ENORMT miljöproblem det är! That´s it!

    SvaraRadera