torsdag 27 oktober 2016

Staten tillåter ren och skär slavhandel, under infantil hänvisning till sitt EU-medlemskap.

Sedan att hundratals flyktingar fått jobba gratis under flera års tid, det ingår bara i det Nya Sverige.


Allt började för ungefär 15 år sedan med ett EU-projekt vars syfte var att asylsökande skulle ha något att göra, lära sig ett yrke och öva på svenska. Lägenheterna som renoverades var sådana som Migrationsverket hyrde av det kommunala bostadsbolaget Hultsfreds bostäder.

För fem år sedan fortsatte Migrationsverket och Hultsfreds bostäder att driva projektet i egen regi. Enligt bostadsbolagets vd Nicke Weinbro har de inblandade parterna sparat mycket pengar tack vare gratisarbetet.
Ingenting förvånar mig längre. Men på det stora hela, om det nu är EU som ställer till vårt eget lands möjligheter att överleva, måste man verkligen ifrågasätta om Sverige skall fortsätta sitt medlemskap i något som med stormsteg fört oss allt närmare ruinens brant.

Hur är det med resten då?

Det finns snart ingen bransch överhuvudtaget i Sverige som är skyddat mot vanskötseln. Vid första bästa internationella kris kommer vi inte ens att ha mat så att det räcker. Men man kan fundera över vad vi skall göra, när alla verksamheter lagts ner eller körts över till länder där man får arbeta under slavliknande förhållanden. HUR mycket skall egentligen skattebetalarna betala för regler som enbart gynnar de giriga och hur ser egentligen fördelningen ut i landet där det genereras stora pengar: http://www.kuriren.nu/nyheter/sammanstallning-har-ar-norrbottens-storsta-foretag-9018763.aspx

Är det inte i själva verket enbart dårarna som kan fortsätta sin argumentation om vilka som är tärande och vilka som är bärande i det här landet.

Jag själv har försökt att nå kontakt med något som kan verka vara en självklarhet att kunna nå kontakt med: hantverkare. Jag har gjort det nu under ett par års tid utan att lyckas. Jag försökte mig t.o.m. på att göra en bygganmälan för ett Attefallshus! Men när inte ens brandmästaren vid Brandstationen förstod vad det var som stadsbyggnadskontoret krävde i sin långa byråkratlista, då gav jag upp. Det fick helt enkelt finnas ut andra vägar till eget-boende-hemlösheten, men grundproblematiken kvarstår alltjämt.

Jag kan säga att jag mentalt slängt yxan i sjön för länge sedan och går nu mest och funderar hur jag skall kunna fixa allt det här själv, eftersom min kropp inte längre på långa vägar är som den borde ha kunnat vara. Några Sofias Änglar eller Arga Snickaren lär inte dyka upp här och jobba gratis, jag är ju varken välbetald kändis eller i ångestnöd, bara allmänt strandsatt i ett icke fungerande land.


Nej, istället lyfter jag näsan utanför min egen komfortzon och sänder ett mentalt Grattis! till den svensk-eritranske journalisten Dawit Isaak, som idag fyller 52 år och som har suttit 5 513 dagar fängslad, utan åtal eller rättegång, i någon jordkula. Om han överhuvudtaget ännu är i liv. Vilket betvivlas. Men man vet ju aldrig. Ibland är människan ett enda stort under. Den svenska tysta diplomatin är det ingen normalbegåvad människa som begriper sig på. Inte heller varför vi fortsätter att ösa biståndspengar till något dylikt land.
den här bilden gällde en tidigare Utrikesminister som vi hade i Sverige.
Några raketforskare är inte heller Sverige i sina bistånd, som man bara fortsätter att ösa ur statskassan som om den vore aldrig sinande. Inte sällan leder biståndspengarna till allmän korruption i diverse länder, med mindre nogräknade personer som ser sin chans att göra sig egna pengar och fördelar. SIDA och UD i sina projekt är ju ett under av valhänthet och inkompetens!

Biståndspengar från Sverige, vilket betyder i klartext 34 miljarder = 10:-/dag, ifrån varje svensk! - Vilket betyder att varje person står för 
3 650:-/år till de som är mest utsatta i form av biståndspengar. Under den tid som mitt totala bloggande varit igång, även om det inte varit här, har det blivit i runda slängar: 30 370:-, då har jag själv inte inräknat alla getter, höns, träd, microlån till fattiga och utsatta, Tidningen FAKTUM, som jag själv varit medverkande till har flutit in. Helt undantaget från detta är alla fonder som jag satt in pengar på i anledning av någons jordfästning, eller bemärkelsedag.

Igårkväll satt jag och hade foderluckan mer eller mindre vidöppen, än en gång, över vad som Uppdrag Granskning nu rapporterade om förekom i Zambia. I
april greps Uppdrag gransknings Sophia Djiobaridis och Åke Wehrling i Zambia, när de sökte svar på vart svenska biståndsmiljoner egentligen tagit vägen, eftersom de fattiga som de varit ämnade åt inte kommit biståndspengarna till del. Nu hade ett större team åkt tillbaka till Zambia för att utröna vart biståndsmiljonerna tagit vägen. Bedrövligt var väl bara förnamnet för vad de hade att rapportera om. http://www.svtplay.se/video/10815193/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-16-avsnitt-9-1?start=auto

Det är inte utan att man tappar tilltron på mänskligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar