torsdag 18 augusti 2016

Statsrådet Aida Hadzialic (S) som avgick efter att ha fastnat i en poliskontroll och hade alkohol i blodet.

Sanning att säga tror jag inte ett dyft på hennes historia, kanske beror det på att jag sett mig kräkless på amsagor under mina tingsrättsår.

http://www.kalkyleramera.se/kroppen/nykter-efter-alkoholkonsumtion

Men bara för att alkoholen har lämnat kroppen är man inte ok och vill man nu framstå som en upplyst och föredömlig person borde man verkligen känna till det. Tro det får man göra i kyrkan! Därför att behöver man vara skärpt bör man vänta betydligt längre och det anser jag att man måste vara om man skall vara bilförare och hantera andras liv. En persons förmåga att köra bil har visat sig vara nedsatt med hela 20 procent, trots att testpersonerna varken haft alkohol kvar i kroppen eller känt sig bakfulla.

http://www.systembolaget.se/om-alkohol/alkohol-i-kroppen/forbranning/

Jag ställer mig också högst tvivelaktig till att detta skulle vara fråga om första gången för hennes del. Det känns onekligen mer som om det är första gången hon åker fast i en poliskontroll.

Om man nu planerar att gå ut och dricka och gå på konsert då ser man till att det finns förutsättningar för det och där ingår inte att sitta bakom ratten bara någon timme senare!


Sedan har jag faktiskt lessnat på det här gardet som är bidragstagare av stora format. Vilken vanlig arbetstagare kan kvittera ut miljonbelopp när de sagt upp sin tjänst, eller helt enkelt fått sparken. Den här damen lär inte ha större moral än att hon kommer att begära ut sina 1,5 miljoner i avgångsvederlag, eller fortsätta att snylta på skattebetalarna.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23333366.ab

Jag är rätt less på dumskallar som utgår ifrån att alla andra är det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar