torsdag 7 juli 2016

Apropå kvinnofrid...

Igårmorse när jag kom ur duschen endast iklädd badlakan passerade jag Herr H utanför tvättstugan dit jag var på väg med smutstvätt. Han passade då på att peta mig på ena bröstvårtan.

Det skulle han inte ha gjort!

- VAD gör du, undrade jag, har du blivit en sån´ där j@vla tafsare kanske?

- Ring polisen och hör vad de gör, sa han med ett flin. De rycker ju bara ut om de skjuter kriminella i den här stan.

Dottern som stod med ryggen emot när jag passerade köket hade en något guppande ryggtavla. Man skulle nästan kunna tro att hon försökte dölja att hon skrattade åt vår konversation!

Eliasson möter hård kritik. Bilden är ett montage. Foto: Lars Hedelin / Pressbild Polisen




3 kommentarer:

  1. haha... lyssnade på Jimmie Åkessons tal från Almedalen igår. Riktigt suveränt tal. Om Dan Eliasson hade han den åsikten att det var märkligt hur en sådan amatör till generaldirektör som misslyckats både med försäkringskassan och nu hos polisen uttryckte politiska åsikter och det kan man väl fundera en liten stund över. Anstår det ens en generaldirektör att uttrycka sådana saker som att han spyr när han hör talas om åkesson eller att han avgår om åkesson blir statsminister. Det sista var glädjande att höra då får man hoppas att det inte bara var ett löst hot.

    SvaraRadera
  2. Själv har jag slutat att förvåna mig över en hel del höjdare inom hierarkierna, eftersom de saknar varje form av etik och moral, dessutom inte förstått vad deras uppdrag går ut på.

    Läste faktiskt något riktigt bra som Lotta Gröning skrivit om Dan Eliassons utspel http://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/eliassons-utspel-om-akesson-ar-patetiskt/

    Jag lyssnade även på Jimmie Åkessons tal från Almedalen, liksom jag gjort med de andras och jag måste tillstå att det var absolut ingenting jag hade någon avvikande åsikt om, när det gäller Jimmie Åkessons tal. Vi är i ett allvarligt läge på många tänkbara sätt och det förhållandet att de kriminella har överhand, det är mycket oroande för hela samhällets struktur.

    Jag tycker att man skall sluta upp med att ha lekstuga med en sådan allvarlig förvaltning som polisen, ge nu den här pajasen Dan Eliasson foten och tillsätt den person som borde ha suttit där från första början: Carin Götblad! Hon har både den utbildning som krävs och fullgoda insikter i hur ett polisarbete skall skötas och organiseras.

    SvaraRadera
  3. Inte gör man samhället någon tjänst genom att inte inse att de resurser man hittills satt in inte på långa vägar räcker. De här journalisterna och politikerna däribland Ygdman som nu hävdar att Jimmie Åkesson skulle ha fel eller saknar verklighetskontakt, vet inte hur illa själv de har i verklighetskontakten, eller hur man måste åtgärda det här och ge polisen de resurser och redskap som behövs för att återställa samhället. De här som förminskar det han beskriver vet verkligen inte vad de talar om. De borde bli inbjudna till Göteborg inkl, Göteborgs-Postens journalister på en verklighetsuppdatering, HUR illa det egentligen är ställt. - Vanliga människor oavsett kön och boende borde verkligen kunna få känna sig säkra i sitt eget bostadsområde. Så är det verkligen inte idag och det är länge sedan det var så! Människor har inskränkt frihet i sitt eget land, är det verkligen så det skall se ut?

    SvaraRadera