torsdag 5 maj 2016

Äntligen har jag fyllt 65 år och är nu kvitt diverse pålagor från Försäkringskassan vad jag får och inte får göra.

Fy för den lede av att ha varit tvångsförvaltad av staten/Försäkringskassan i så många år!  Det är ju inte lite huvudlöst som har förekommit under de här åren, när kroppen bara orkade arbeta på sina egna villkor.

Försäkringskassan hävdade på FULLT allvar att om jag tog emot 300:- i reseersättning ansågs jag kunna försörja mig själv. Det enda som godtogs var att jag jobbade på ideell basis och tok har nu gjort som tok sa! Även jag inser ju när jag mött en diktatur av kaliber övermäktig!

Jag bråkade som ett vilddjur ändå och när det väl kom till stånd en förändring, att man fick tjäna en viss summa per år, insåg jag att jag själv aldrig skulle kunna komma in till Försäkringskassan med någon fler förfrågan om att få jobba på kroppens egna villkor. Jag hade kunnat göra det även då, därför att det fanns många som ville att jag skulle arbeta för dem på det sättet. Men större atomklyvare för att förstå vad jag skulle mötas av behövde man knappast vara och jag och mina närmaste visste, att Försäkringskassan skulle göra sitt yttersta för att göra livet fortsatt surt för mig.

Det hela hade bara lett till ännu ett nytt inferno med försäkringskassan och det var jag inte villiga att ta, därför att ingen kamp hur väl grundad den än är går spårlöst förbi. Dessutom var det så att jag hade funnit ut en ny tillvaro när jag väl orkade börja titta upp ur dyhålet, efter att dessförinnan ha tömt kroppen på sista droppen av ork. Jag nöjde mig med att jag trots allt var en av dem som hade gjort livet lite ljusare för andra människor, som kommit efter mig och inte skulle behöva befinna sig i samma eländiga situation som jag och flera med mig hade gjort.

Just i sluttampen för den här människoförslösningtiden var jag på ett föredrag/mingel här i Göteborg med Maud Olofsson (NEJ, jag röstar inte på centerpartiet utan fanns där av helt andra anledningar). Maud Olofsson var väldigt förskräckt över det hon fick ta del av hur långtidssjukskrivna behandlades av Försäkringskassan, hon tyckte liksom jag och den som ställde frågan till henne att det här var en människoförslösning av värsta kaliber.
Så skedde en förändring äntligen! Men sedan dess har det dimpt ner en del pamfletter från Försäkringskassan i min snigelpostlåda, där de nu undrat än det ena än det andra. Jag måste ju tillstå att jag fick vissa ryckningar i mina skrattmuskler, när de undrade om det inte möjligen var så att jag hade några biinkomster med jobb som jag utförde. Den sista var där de undrade om jag glömt bort att underrätta dem om att jag tjänade pengar på att sköta barnbarn.

Jag svarade överhuvudtaget inte något alls. Därför att NIX, inte en enda sekin där heller vad gäller barnbarn, de innebär också enbart kostnader för mitt vidkommande, sålunda har inte funnits något att redovisa överhuvudtaget.


När hetskampanjen och jakten var som värst blev jag fotograferad ute i min trädgård av en person, som arbetade som säkerhetsvakt åt ett visst företag. Jag kan väl lugnt påstå att personen ifråga blev rätt spak när han blev påkommen och jag har nog aldrig sett någon försvinna från synfältet så snabbt. Det klantaschlet hade glömt att slå av blixtfunktionen och han var dessutom MYCKET igenkänd!

Men jag har aldrig haft något att dölja vare sig om mina kvarvarande förmågor eller vad jag sysslar med. Jag är inte och har aldrig varit någon bidragsfuskare och gravt arbetsskadad är jag och det lär jag fortsätta att vara, även efter min pensionsålder som nu inträdde igår. Jag blev ju inte mer rörlig eller befriad från mina allvarliga kroppsskador av den saken, snarare är det väl så att föra den har kampen tar onödiga krafter ifrån mig som jag hade kunnat göra något vettigare med.



Jag fortsätter nu kampen mot AFA och deras maffiametoder som t.o.m. fått facket att baxna. - Nu skall jag bara ha ut alla ersättningar som AFA alltjämt häftar i skuld till mig och även Försäkringskassan, sedan skall jag ha tillbaka saker och ting som Skatteverket anser sig ha haft rätt att stjäla av mig, eftersom de här myndigheterna inte har någon samordning med varandra.

Hur mycket jag får i pension? TJA, det var en bra fråga har du någon fler bra fråga? Inte ens fack eller PPM förstår det här, än mindre jag... Men det är som i alla operor det är inte slut förrän sista skriket: "Ich sterbe" klingat ut och huvudrollsinnehavaren ligger där som en oformlig massa på golvet stendöd! (Ja, inte i verkligheten det är ju bara på låtsas, som 4-åringen förklarade för mig sist han ville leka robot med mig i kampen mellan det onda och goda). Däremot är inte kampen mot myndigheterna någon lek i kampen mellan det onda och goda. Det är till skillnad från hans lekar en kamp på blodigt allvar.

Mao, jag saknar inte fritidssysselsättning även i, i vart fall den närmaste framtiden och med tanke på hur länge jag hittills fått kämpa mot dumheten lär jag väl få hålla på till dö´dagar. Men det väljer jag att göra därför att så här skall andra människor inte ha det, som kanske inte orkar vara så enveten som jag kan vara när jag vet att jag har rätten på min sida. 


Sverige är en bananrepublik och det är med sorg i hjärtat jag skriver det. Därför att det borde verkligen inte vara så. Men det var precis som Jesus skulle/lär ha sagt, när han anlände till Templet i Jerusalem och fann och det nu var månglarnas plats istället för Guds hus.

http://www.news55.se/kronikor/darfor-gar-fortroendet-for-samhallet-sonder-och-det-har-kan-vi-gora-at-det/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar