söndag 10 april 2016

När jag läser att Edward Snowden hoppas få asyl i Sverige, då blir jag orolig på allvar för hans del.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/snowden-hoppas-f%C3%A5-asyl-i-sverige-1.185262

Vi får hoppas att det bara är ett riktigt sent 1 april skämt från Edward Snowdens sida.

Skulle han verkligen få asyl i Sverige skulle det dröja ungefär fem röda sekunder innan Amerikanska CIA skulle komma inflygande till Sverige och ta med sig Snowden och inte minst med den svenska regeringens goda minne. Det skulle bara bli ännu en upprepning av vad som hänt tidigare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10457556.ab 

När TV-programmet "Kalla fakta" tog upp fallet med de neddrogade och bortförda egyptierna ville ingen i regeringen kommentera den heta potatisen, trots att det inte var någon större bevarad hemlighet att det var utrikesministern Anna Lindh som skrev under beslutet.


Skulle jag vara i Edward Snowdens kläder skulle jag nog stanna kvar i Ryssland. Det är nog det enda landet i hela världen som kan stå emot de självutnämnde gudarna USA.

Jag kommer ihåg när jag skrev om det svenska lydriket till USA, då det riktigt urartade och sedan dess har jag fullständigt tappat tilltron till den svenska regeringens "neutralitetspolitik". Jag skulle nog vilja påstå att strypkopplet är ordentligt hårt åtdraget. http://gun-m-ek.blogspot.se/2011/12/pirate-bay-rattegangen.html

Visserligen kan jag hålla med om den allvarliga problematiken med terrorister och penningtvätt, men man kan inte snubbla över befintlig fakta att hela det svenska banksystemet har ställts på huvudet. Får man ens kalla sig för bank när man inte tillhandahåller penninghantering. Det är ju helt skruvat att en bank saknar kontanter, allt i jakten på terrorism!

Men det går inte heller att tänka bort att USA själva medverkat till att utveckla terrorverksamheten runt om i världen. Först har de försett en himla massa länder med både specialutbildning och vapen och sedan när länderna har önskat komma ifrån strypkopplet, tja, då har ju terrorismen och krigen kommit som ett brev på posten.
Rysk nationalkonst som hänger i Sankt Petersburg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar