onsdag 27 april 2016

Märkligt att man går ut med att varna om ett terrorhot mot Sverige alt. Stockholm.

Enligt "källor" till Expressen ska SÄPO ha fått uppgifter från den irakiska säkerhetstjänsten om att sju till åtta IS-terrorister i flyktingströmmens spår tagit sig in till Sverige för att utföra terrordåd i Stockholm. Båda uppgifterna är dock obekräftade, men ingen rök utan eld. 

För mig är det helt obegripligt att en dylik uppgift överhuvudtaget läcker ut till press och allmänhet. Är det inte på SÄPO:s ansvar inkl. regeringens att agera och hantera, inte läcka som ett såll vad man har fått för indikationer.

Man måste ta dessa läckor på allvar. Jag säger det av egen erfarenhet oavsett om det som här gäller terrorverksamheter. Eller som i mitt fall läckor från polishuset till press i en dubbelmordutredning. Efter att ha fått hela tillvaron sönderslagen har jag fått klara mig bäst fasen jag har kunnat. Det drabbade inte bara mig utan hela min familj och sannolikt en som fick plikta med livet.

Sedan att det sitter potentater på AFA och fjädrar upp sig och förminskar det hela. DET gör mig heligt förbannad att de inte ens gör det som de enligt arbetsskadelagstifningen är skyldiga att hantera. Än värre är att vi haft en justitiekansler, Göran Lambertz, som helt uppenbart fått tomtar på loftet och driver sin egen teori om en påhittad massmördare!


Det skall hållas tyst där det finns tystnadsplikt! Ingenting skall överhuvudtaget läcka ut som kan skada en utredning och rubba människors rätt till skydd. - BASTA och fullständigt oacceptabelt, att det överhuvudtaget kan få ske. Det här landet det fungerar verkligen som en bananrepublik där diverse tjänstemän tror att det är kafferep som de håller på med. Man bryr sig inte ens om när brott begås mot enskilda medborgare.

http://www.di.se/artiklar/2016/4/26/is-terrorister-ska-ha-tagit-sig-in-i-sverige/
Hittade denna underbara bild på FB, någon klurig dam hade lagt till den. Hur jag tänkte? - Ja, jag tänkte på den när jag hörde talas om det här terrorhotet mot Sverige igårkväll och tänkte på min egen fruktansvärda situation, som jag kommer att få dras med resten av mitt liv! Någon bestämde sig för att ta mitt liv ifrån mig genom att vara glappkäftad i något som de inte hade kunnat hantera å tjänstens vägnar. Är det verkligen så ett rättssamhälle skall fungera, som kafferep.
Hela mitt liv har jag slagits för dem som maktfullkomliga tagit makten över. Borde det inte vara myndigheternas och regeringens ansvar att säkerställa det. Det är så mycket som är galet i det här nutids-Sverige att det är utom all räddning. Bara just därför att så mycket stake finns det inte i de som sitter och har makten och som skulle kunna ha förändrat, gjort skillnad.

2 kommentarer:

  1. Häromdagen hade det samlats ca 200 trindskallar som stod och ropade "inga rasister på våra gator" på Gustaf adolfs Torg, när de som värnade jämställdhetsrätten hade ett godkänt möte. Det här det här som de vill ha eftersom de inte förstår allvaret i situationen. DEn här debattartikeln hade aldrig publicerats för ett halvår sedan i Göteborgs-Posten, men för sent skall syndarna vakna heter det:

    http://www.gp.se/nyheter/debatt/det-%C3%A4r-ni-som-krattar-manegen-f%C3%B6r-terrorn-1.200465

    SvaraRadera
  2. https://www.youtube.com/watch?v=peY68tKiWgM

    SvaraRadera