måndag 28 mars 2016

I det gränslösa samhället blir det till och med vilt slagsmål under barnbion.

Problemet som blivit med en del nutidsföräldrar är att det tror att de är på hemmaplan och då kan precis allt vara tillåtet. Ordet hänsyn till andra existerar överhuvudtaget inte.
Går man på bio med ett litet barn som skriker sig genom en film, måste man trots allt inse att man förstör bioupplevelsen för resten av salongens biobiljettköpare, att sedan överlåta en mobiltelefon till det skrikande barnet och det blir höga ringsignaler etc. från mobilen, då måste väl ändå måttet vara rågat för vad som passerat anständighetsgränsen.

Det är ju märkligt att Bergakungens personal är så flata, att man inte kan säga till en dylik biobesökare är under all kritik. Redan under skrikandet borde personalen ha bett den besökaren lämna lokalen. Sedan borde de verkligen införa fullständig mobilanvändningsförbud oavsett att salongerna på Bergakungen är som en bunker och man inte kan nå nätet.
 

Om man nu tycker att det är helt ok med att sitta med fötterna på biofåtöljer, som andra skall sitta på då får man väl hänge sig åt det på hemmaplan. Men det är direkt olämpligt att ha sådana tilltag i möbler som andra människor skall sitta i. Vem vet var de skorna har trampat runt omkring i. Fy fasen vilka äckliga människor det finns.

Vad har SF för policy egentligen. Är det verkligen fritt fram att biobesökare kan få bära sig åt hur de vill. Biobiljetterna idag är så pass dyra och gör man sig det omaket att man uppsöker en bio skall det inte vara ett fullständigt inferno som möter biobesökarna.

Upprättande av en polisanmälan om störande av allmän ordning enligt brottsbalken och faktiskt göras något åt det här är verkligen på sin plats. Ser man inte till att stävja det här inträffade nu så kan man undra vad som barn på bioföreställningar nästa gång skall riskera att utsättas för. Är det knivar och puffror som blir nästa steg i den här skjutgalna stan.

Jag måste säga att ju mer jag ser av nutidsmänniskans avarter desto mer känner jag att jag inte gör någon förlust, när jag inte kan ge mig ut i dårarnas förlovade land. Kommer jag hem från stan och inget speciellt har inträffat är det nästan så jag funderar om det faktiskt fanns normala människor också.

Skall det verkligen behöva vara så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar