torsdag 21 januari 2016

Hon hade sig själv att skylla, hon bad om det, om hon bara inte hade haft de där kläderna, om hon bara inte....

Men NÄR skall de enfaldiga ursäkterna ta slut för att kvinnor utsätts av övergrepp från män.
 
Göteborgs-Posten har fått en manlig skribent, som kommit in som en frisk fläkt. Men utan hans utlandsklingande namn (andra generationens invandrare, själv är han född i Göteborg) hade han inte kunnat skriva det han faktiskt gör: Adam Cwejman, utan att riskerat att bli kallad för rasist.

Idag igen har han ett helt orädd förevisning av sunt förnuft, om hur de som väljer att bortse från kulturen gällande sexuella övergrepp, får en skev bild av verkligheten:

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2963901-relativisterna-har-fel

Det är kulturella skillnader och man behöver bara gå så långt, att man gör jämförelsen med Fadime Şahindals far, som fick livstids fängelse i Sverige. Medan Pela Atroshis far i Irak gick fri för samma typ av dottermord orsakad av samma motiv: hedersmord. I vissa kulturer är kvinnan fullständigt rättslös och jag förstår inte ens hur man kan negligera det när man kastar sig in i debatten. Det är lika huvudstupa som att påstå att ett jetplan och en blåval är samma sak.

Knappt hinner jag tänka tanken ut förrän jag blir varse nästa kallsup. Inser att ännu mer problem har försatt Sverige i ännu ett prekärt läge. Det är inte bara det jag själv har noterat: horder av lösdrivande kriminella invandrargäng av manligt kön i Nordstan och där polisen öppen erkänner, att de inte kan hantera situationen.

Sverige står inför ännu ett allvarligt problem där Regering och ansvariga politiker ännu inte insett den annalkande faran:

Den ensidiga invandringspolitikens avigsidor - och var är kvinnorna?

Borde vi inte på ett tidigt stadium gjort som Kanada gjort. De tar bara emot asylsökande från flyktingläger, där även kvinnor i rättvisans namn kan söka asyl ifrån. Det enda undantaget Kanada har gjort är att de tar emot ensamkommande män från en utsatt grupp, t.ex. homosexuella, som är skäl för avrättning i de här oupplysta länderna. Här i Sverige har det varit en sådan massinvandring från ensamkommande av manligt kön, att vi har fått en så sned könsfördelning, att den t.o.m. slår Kina med hästlängder.

Avarter av svenska män finns också naturligtvis, jag är den första att kunna intyga det. Hur många är det som har blivit uppringd av en berusad lagman till chef mitt i natten för att han vill, citat: komma och knulla! Eller fått hans äckliga hand instucken mellan benen bakifrån och känna hans flåsande andedräkt i nacken och hesa röst som väst fram: du är så jävla sexig och jag blir så jävla kåt av att bara se dig, när jag stått och kopierat och haft händerna fulla och inte hunnit värja mig. För att inte tala om allt annat  utstuderat, sagolikt äckligt snuskigt, som han hann utsätta mig för under nästan två decennier.


 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar