onsdag 2 december 2015

Rudolf Steiner varnade för att det största hotet mot världsfreden skulle komma att bli mellan Kina och USA.

Sovjetunionen var mycket riktigt borträknat som det hotet. Det blev t.o.m. på det exakta året, som deras 70-åriga välde skulle vara innan Sovjetunionen skulle falla enligt Steiners förutsägelse.
Rätt makabert egentligen att tänka på den här förutsägelsen av Rudolf Steiner, eftersom han avled 1925. Antagligen p.g.a. en konspiration från en religiös falang, som bidragit med mycket elände rent historiskt och som jag avstår att gå närmare in på. Men det var inte någon slump att Rudolf Steiners första Goetheanum slukades i en mordbrand.
 
Nu anar man sig till att en ny fas i Herre på täppan uppstått mellan USA och Kina och den här gången är den starkt oroväckande, eftersom den inte är direkthänförlig till något oljefält, mineraluttag eller marknadsandelar.


http://www.dn.se/nyheter/varlden/peking-varnar-for-kaos-i-hongkong-1/

Så här långt har dock USA valt att hålla lågprofil, även om jag hela tiden iakttagit och noterat hur Kina intagit mark på platser där USA redan gjort intrång och som måste ha retat gallfeber på USA, som anser sig vara "Guds svar till mänskligheten". Det här har ju pågått ända sedan banankriget bröt ut i Sydamerika, som USA stod bakom och sedan dess har de haft sitt klåfinger med precis överallt och skapat så mycket problem, som fått vida efterverkningar. Gör man en lista över alla konflikter som USA varit involverade i baxnar man.

Det gör att jag också på ett mycket tidigt stadium förstått att FN, tragiskt nog, bara är ett slag i luften.



Det som jag bara funderade om det kunde vara så, när jag läste det för decennier sedan, förstår jag idag vidden av: De Ahrimanska och Luciferiska krafterna. Idag framstår de som väldigt glasklara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar