måndag 19 oktober 2015

Förr i tiden satt man Kungen under tvångsförvaltning, när han inte kunde hantera läget i landet. Men vad gör man med de svenska politikerna, som inte klarar av sina uppdrag?

Det känns lite drastiskt att mana till revolution, med tanke på hur förvirrade människor verkar vara och den lilla saken att jag absolut inte kan tänka mig några tankar om våld riktade mot någon överhuvudtaget!

Men läget är onekligen allvarligt eftersom en del medborgare och politikerna definitivt inte verkar ha koll på att:


förskoleverksamheten har havererat,
skolorna har havererat, 
sjukvården har havererat, 
äldrevården har havererat,
bostadsmarknaden har havererat, 
jobbmarknaden har havererat,
logistiken har havererat,
miljöpolitiken har havererat - man kan inte sila mygg och svälja kameler!
myndighetssystemet har totalhavererat,
migrationspolitiken har totalhavererat,
kommunerna har havererat i och med den illa skötta migrationspolitiken,
EU har havererat,
förståndet hos de olika svenska partierna har havererat, eftersom man håller på att ansluta sig till NATO, utan medborgarnas medgivande
Ryggraden: Ekonomin har definitivt havererat, eftersom man inte har en enda susning om de galopperande utgifterna med migrationspolitiken och allt det där andra där debet och kredit för länge sedan har gått ner i spagat....

Helt uppenbart tror politikerna att folk kan bo i "förbifart Stockholm, eller Väst-länken"...

När jag tänker efter så är det ett rejält katastrofläge som vilar över hela Sverige. Så här illa har det aldrig sett ut tidigare, för att hitta dess like måste man veva tillbaka tiden till 1809. Då allt bara gick på en höft då också och ingen som ledde landet hade en enda susning om läget!

Inte blir det så mycket bättre av att man som bäst håller på att jobba upp sig rejält för att ge Ryssland en regelrätt krigsförklaring. Utrikesministern Margot Wallströms, till min stora besvikelse måste jag erkänna, eftersom jag förr om åren trott att hon varit en skarp & skärpt kvinna, men det hon har åstadkommit sedan hon tillträdde som utrikesminister har gett mig stora hickan! Hon har ju varit en fullständigt politisk katastrof och med sig vid sin sida har hon haft krigsherrarnas ageranden, som man måste betrakta som ett enda stort haveri av den svenska neutralitetspolitiken. Vad statsministern Stefan Löfven har för uppgift är svårt att säga, men han verkar mest glida omkring utan någon bestämd egentligen uppgift.

Man ser Ryssland som det enda hotet trots att massor av kränkningar skett från USA, som mig veterligen inte ens som land har några landtungor som sträcker sig till Östersjön, eller gränsar till de svenska gränserna, eller faktiskt inne i det här landet!


Utrikesministern Margot Wallström och militären har nu fullskaliga krigsövningar i farvattnen kring Göteborg och NATO har gjort sig så hemtam att de faktiskt redan tagit över Sverige, slukat landet med håll och hår. Det är rena rama krigsstämningen som råder här och det hela känns verkligen mycket oroväckande, med tanke på hur det ser ut i Turkiet, Syrien, Iran, Irak, Ukraina, Afghanistan, Jerusalem och.... just name it!

Den här dagen trodde jag aldrig att jag skulle hinna uppleva under min livstid, men tänk så fel jag hade och tänkte. Verkligheten har krupit in under skinnet och jag bara undrar vad som väntar härnäst.
jag tycker mig redan höra klappret av löständer....


2 kommentarer:

  1. Videotips:
    Norman Dodd On Tax Exempt Foundations
    https://www.youtube.com/watch?v=YUYCBfmIcHM

    Antony C Sutton: Wall Street and the rise of Hitler & communism
    https://www.youtube.com/watch?v=Sah_Xni-gtg

    Och varför inte en med Affe
    Björn Afzelius - Svarta gänget
    https://www.youtube.com/watch?v=bE57-6yr1JY

    SvaraRadera
  2. intressanta länkar Kenneth Holmgren, tack för tipsen!

    SvaraRadera