lördag 18 juli 2015

Resan genom Sverige fick mig att inse allvaret i den svenska åkeribranschens protester redan år 2012 och som de fortsatt med.

Det är nattsvart över Sverige och stollepellarna i den svenska Regeringen och Riksdagen, de fortsätter att vara ovetandes om att de håller på att köra hela Sverige i sank. Så här in på halva året av 2015 är det bara att konstatera, att de har lyckats ta död på i stort sett hela den svenska åkeribranschen och nu står byggnadsarbetarna på tur. Där det inte heller längre går att ducka för verkligheten.

Då kan man fråga sig vad medlemskapet i EU egentligen förde för gott med sig. Det verkar mer som om det som först verkade vara en god tanke, mest har inneburit en ren och skär katastrof för den svenska arbetsmarknaden och inhemska varor. Händer något ute i världen, som kommer att påverka oss, kommer vi inte att kunna försörja oss själva en enda vecka, så är det.

http://www.transport.se/Transportarbetaren/Start/Nyheter1/Riksdagspolitiker-intresserar-sig-for-krisen-i-akeribranschen/

Ovanstående länken är från 2012! - I år är det liksom år 2015 och inte ett jota har gjorts för att förhindra katastrofen, som jag nu bedömer som fullständig. Så den är Riksdagspolitikern som intresserade sig för krisen i åkeribranschen den personen var nog tämligen ensam om sitt engagemang, av utfallet och resultatet att döma.

I december 2014 gjorde de svenska åkeriägarna en protestaktion här i Göteborg. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2580291-358-lastbilar-orsakade-trafikkaos
Det trafikkaoset tog vi med lätthet, med tanke på vad saken gällde. Men till vilken nytta var den protestaktionen
. Ingen vad jag kunnat konstatera, eftersom budskapet helt uppenbart inte gick fram till nissarna i den svenska Regeringen och Riksdagen. De tycks ju inte förstå något överhuvudtaget, som inte har med deras egna löner och livsvillkor att göra.

Man behöver inte vara särskilt begåvad för att inse: hur illa ställt det är på många sätt och överlag i Sverige. Men riktigt HUR illa ställt det var, det kom som en fullständig kalldusch över mig denna sommar, som knappt har hunnit göra sitt intåg.

Det är inte bara invasionen av helt uppenbart skrupelfria individer, som sysslar med avancerad människoslaveri. Det är en massa annat också med ungefär samma valör, som jag har kunnat konstatera under de här ca 400 milen jag avverkade genom landet och som jag sedan spätt på med ytterligare dryga 70 mil till.

Det hela med åkeribranschen började med att jag blev omkörd strax utanför Göteborg av flera fordon från Polen, som körde som biltjuvar.

Det var så jag kom att lägga märke till alla utländska långtradare som jag kom att köra förbi. De kom mestadels från Polen, Litauen, Estland och Rumänien. Allt eftersom jag fortsatte uppåt i landet steg min frustration över att jag i stort sett endast mötte lokala åkare, som körde grus, timmer odyl. I övrigt var det ett minimum av svenskkodade långtradare, det kan inte ens ha varit 1 på 20.

När jag hunnit kring Uppsalatrakten tänkte jag: men Posten Nord där måste det väl i alla fall stå S på långtradarna. Icke sa Nicke, på dessa långtradare stod det stod N eller DK!



Samma elände hela vägen upp längs E 4:an och när jag svängde av vid Töre in på E 10, tänkte jag, men NU måste jag väl i alla fall se enbart svenska långtradare. Hit har de väl i alla fall inte hittat.
 

Så fel jag hade:

PL, LT, EST, RO stod det på långtradarna. - Så blev det även under hela resan upp till Värmland och över till Närke, samma iakttagelser. Ingen förbättring av långtradarutbudets landstillhörigheter.


Det här landet har ju blivit totalt skruvat, man öppnar upp för oseriösa verksamheter, där anställningsvillkoren är minst sagt under all kritik och mer måste likna slavliknande förhållanden. Det färdas omkring rena dödsmaskiner med undermåliga fordon, som körs runt och hur många som kör utan vinterdäck i vinterväglag skall vi inte ens föra på tal. Jag har upplevt situationer som jag helst inte vill ha på näthinnan.

Som om det inte kunde räcka - Vi svenska skattebetalare får betala otroliga summor för att hålla dessa högst tvivelaktiga utländska verksamheter med kördugliga vägar också. Snacka om att det nu för tiden förs en politik, som håller på att föröda hela det här landet med stormsteg.

Jag gissar att med folks ökade medvetenhet om vad som håller på att hända med det här landet, så lär Sverigedemokraterna vid nästa val, stå som ensam Herre på täppan, eftersom resten inte verkar förstå någonting överhuvudtaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar