söndag 26 april 2015

Flashbackforum - Där kan man hitta det mesta, som får en att sucka djupt mellan varven. - Den här gången är det avdelningen Bibliotikarier.

Jag sökte en bok på Googles och hamnade av någon anledning på Flashback forum. Det är inte första gången jag har hamnat där, när jag sökt något specifikt. Men den här gången kan jag inte låta bli att klippa in en del texter, som stod där att läsa på FLASCHBACK.SE:

Medlem
colds avatar
Bibliotekarier!!!!!!!!! Finns det något så osexigt? Har dessa kvinnor(för det mesta) överhuvudtaget någon vagina? Är det plastpattar som hänger och slänger?
Varför blir man bibliotekarie överhuvudtaget?

"Jo, jag tycker om att sätta in böcker i hyllor, men det roligaste av allt är att stämpla böcker när folk lånar, jag ska nog ta och 3,5 år på högskolan för att lära mig detta" Bara det säger ju mycket om personen!

"Nej, Arvid ingen sex i dag, jag ska sortera böcker på Sport och Spel hörnan i morgon"

Alltså. Gå flera år på en skola för att lära sig detta. Snart så startar väl "Pant och sånt" på högskolan. "Lär dig att panta, så att du inte blir pantad"

Jag har aldrig sett någon sexig bibliotekarie överhuvudtaget. En av antagningsvillkoren på skolan bör således vara att "du bör vara oerhört ful och oerhört tråkig"

Denna yrkesgrupp, har enligt mig, det klart sämsta sexlivet. De vill inte ens ha nåt sexliv, de vill bara stå bland hyllorna och sortera in "Bröderna Lejonhjärta" under "L" som i Astrid Lindgren. Om nån av dom var tvungen att ha sex med en person så skulle det självklart vara med någon författare, helst känd" Samlaget skulle ta 3 sekunder, och bibblankärringen skulle ropa ut "lämna tillbaka boken i tid", när det gick för författaren.

Vad tror ni? Finns det yrkesgrupper som har mer eller mindre sex än andra?

Mvh
Cold
*******************
Intelligensnivån påminner starkt om vitsarna om "snillen spekulerar". Här följer några andra inlägg apropå bibliotekarie:

Medlem
sneakydudes avatar
Varför i hela jävulen är en bibliotekarieutbildning 4 år lång? Gör bibliotekarier något annat än sitter och registerför böcker och stämplar lånekort? Innebär yrket något extremt ansvarsfullt område, eller kräver det några sorts avancerade kvalifikationer som man endast kan uppnå efter 4 års studier? Jag lever tydligen i villfarelsen att vilken samhalling som helst kan sköta jobbet efter max 1 veckas intensivkurs. Upplys mig.
 
Medlem
Om du är bibliotekarie måste du kunna massor av olika böcker och författare. Kunna hjälpa andra människor att hitta något dom söker etc...
Men jag håller med dig om att 4 år lät lite mycket. Vad har du hört det förresten?
Men en veckas intensiv kurs är alldeles för lite.
 
Medlem
Limenys avatar
Tror man ska ha mycket sakkunskap om litteratur och böcker inom alla olika områden. Sen tror jag utbildningen innefattar en del informationskunskap, men kan tycka att fyra år låter mycket.
 
Avstängd
RealBads avatar
Jobbet är nog mer ett kall för torra insöade oskulder med kultur i blicken. Min erfarenhet av att knulla bibliotekarier, är att dessa borde lagt mer utbildning på annat.

Jag tror att utbildningen syftar till att leda dessa individer rakt in i ett knastertorrt korrekt förvaltande av ord i ordning och moral.

Dessutom tjänar en bibliotekarie sämmre än en kassörska på Coop.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar