torsdag 19 mars 2015

Albert Eistein hade fullständigt rätt om tiden - allting är relativt.

- VA? Det tar två timmar dit med flyget och det tar en timma tillbaka -  Men hur hänger det ihop? sa hon och såg ut som ett livs levande frågetecken.

Just frågan fick mig att inse, att hon trots allt var rätt trött.

Hmmm... skulle jag nu vara snäll eller ironisk. Men så tog mitt bättre jag överhand och jag svarade:

- Du vet du nog om du tänker efter. Det var som när du och jag var på Kreta och tiden ställts om till vintertid och den förväntade bussen till Heraklion inte dök upp. Tiden är ju inte likadan i Sverige som i England just nu.

Hon såg ut ungefär som om hon gjort en luftfärd och kraschlandat, när hon mumlade: 

- Självklart, det borde jag ha tänkt på.

Men på väg hem från Landvetter satt jag och lyssnade på bilradions tidiga nyhetssändning och hörde, att inga plan gick från Arlanda eller Landvetter. Nu var det Lufhansas piloter som strejkade. 

Genast tänkte jag på hur trött hon varit och körde på sidan av vägen och ringde henne och undrade vilket bolag de åkte med. SAS, visade det sig.

Jag hade väl kanske önskat så här i efterhand, att jag inte är som jag är och bara låtit allt passera. Men så hörde jag mig själv säga:

- Du, kolla vad klockan är i London, när du kommer fram. Det underlättar när du skall hem sedan!

- Haha... svarade hon bara.

Jag diskuterade händelsen med Herr H och det rann ut i, att jag kom ihåg hur det varit när vi reste från St Petersburg häromåret. Då landade vi på Landvetter flygplats innan vi egentligen hade påbörjat flygresan i Sankt Petersburg.




Allting är relativt. Det beror bara på vad man jämför med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar