fredag 28 november 2014

Som en fladdring i mina ögonlock... läser jag om ännu en till skandal i de socialdemokratiska leden.

Debattörerna, tillika professorerna Peter Esaiasson, Mikael Gilljam och Bo Rothstein, ställer sig frågan:

Har Johan Nyghus (s) brutit mot lagen och hur vanligt är det förekommande, att man försöker sig på dylika saker, som i mina bruna ögon handlar om ett regelrätt mutförsök.
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2558129-har-johan-nyhus-s-brutit-mot-lagen-


Allting går att köpa, det är bara en fråga om priset, påstår en mig manlig närstående och så flinar han...
 

Att han har rätt i de flesta fall/lägen det blir man rätt varse. Det är bara att rikta blickarna upp till det statligt ägda gruvbolaget LKAB. Där äger de en hel kommuns nyckelpersoner, allt naturligtvis i syfte, att kunna fortsätta att skövla. http://nsd.se/nyheter/gallivare/lkab-far-betala-kommunloner-8369547.aspx

BETALDA nyckelpersoner av dem som drar nytta av dessa betalda nyckelpersonernas tjänster....Behöver man suga länge på den karamellen för att känna vad den smakar?

Vet inte, men i min mun dröjer sig en unken smak och mina bruna ögon skådar åter rakt in i ytterligare en dimma, så tät, att det borde gå att skära stora bitar ur den.

Hur kommer det sig att det finns människor som undrar hur det kommer sig att politikerföraktet och tvivlet på högt uppsatta tjänstemän sprider sig som en löpeld i landet. När det är helt uppenbart, att Sverige har blivit ett ryggkliarnas förlovade land.
 
Jo, jag vet, jag är inte diplomatisk i lägen där det absolut inte finns tillstymmelse av renhårighet kvar. T.o.m. jag själv upplever mig numera som en ypperligt osmidig person i vissa lägen. Men jag inser att det har blivit en gradvis förändring allt eftersom, just p.g.a. det mina mina öron hört och mina ögon sett av en lumpen värld, av lumpna människor och då menar jag inte bara de som skurit tungan av sin "älskade" och stoppat ner den i halsen på dma. Utan sådant som vi människor skulle haft en betydligt bättre värld om vi varit förutan.



Igår var det så tydligt vad som sker när människor fått nog. Hela det politiska läget i Göteborg har förvandlats till en krutdurk. Det är just precis det som sker, när det finns tondöva maktmänniskor.



hela mitt inre förvandlas till Clara på två röda sekunder, när en rutten omvärlden möter mig.

1 kommentar:

  1. det rör på sig i göteborg nu har polisen anmält Nyhus http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2560303-polisen-anmaler-johan-nyhus

    SvaraRadera