lördag 13 september 2014

Genom att lyssna på partidebatten i SVT 1 på fredagkvällen blev jag fullständigt övertygad om vilka det definitivt inte går att lita på.



Centerpartiets partiledare, fru Lööf, omvandlades på två röda sekunder till en riktig skrikkärring, som hasplade ur sig en massa ovett till Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson, sedan denne förtydligat SD:s flyktingpolitik. Dvs. sagt  att de alls inte var emot invandring, det hade Sverige dessutom alltid haft. Men om man har 10 äpplen och 10 barn, så föredrar Sverigedemokraterna att ge varsitt äpple till vart och ett av barnen. Istället för som regeringen och de rödgröna gjorde, man delade ut 9 äpplen till ett barn och lät de andra vara utan.

Jag bara satt och gapade och lyssnade vad fru Lööf var kapabel till, att hasplade ur sig i falsett till
Jimmie Åkesson:

- Hon skulle minsann granska hans bruna borg. Men dessförinnan hade hon skrikit till Jimmie Åkesson:
- D
u har mage att anklaga oss för att inte ha hjärtan... ungefär som om det var en felaktig uppgift han kommit med, när han gjort jämförelsen med äpplena kontra barnen.
Nej, jag är ledsen. Men fru Lööf, som inte är den vassaste kniven i lådan och dessutom hävdade sitt rätt att få tala i egenskap av enda kvinnan, trots att Gustaf Fridolin hade stått där med handen envist uppräckt och inte alls kom till tals. Fru Lööf fnös åt Jimmie Åkessons påstående om att 20:- per person skulle vara tillräckligt till de som FN:s flyktingorganisation klarar av att hjälpa. Dvs. alla flyktingar som finns på plats för de miljarder, som regeringen med stöd av Socialdemokraterna varje år tar ifrån biståndsbudgeten för att finansiera en väldigt misslyckad migrationspolitik.

Av den fnysningen förstår man ju också att det inte står rätt till med kulramen heller hos fru Lööf. En person kostar så oerhört lite på plats i jämförelse med vad kostnaderna blir här i Sverige. Därför borde hela EU gemensamt och genast göra något radikalt åt alla arma människor som flyr undan krig och elände.

Så många miljoner flyktingar, som varken har råd, eller kan engagera människosmugglare, inte att förglömma, eller inte ens vill komma alltför långt bort ifrån det egna landet.


Just nu går dessa grannländerna på knä, över de flyktingar som massinvandrar och gör situationen ohållbar, eftersom det drabbar den ordinarie befolkningen.
Nu kunde man väl tro att partiledarna var och en bemötte Jimmie Åkessons påstående om FN:s flyktingorganisations hjälpinsatser, som dessutom är alldeles sann. Men istället stod de där och gav sken av att Migrationspolitiken var det inget fel på och inte heller Fru Lööfs omotiverade vansinnesutbrott. De känner sålunda inte till verkligheten hur den egentligen ser ut, eller så är de fullständigt likgiltiga i vilka situationer deras oförmågor försätter människor i.

Själv orkar jag snart inte åse hur verkligheten ser ut, eftersom jag finns mitt i smeten och inte kan undgå dessa segregerade människor. Barn till invandrare har väldigt dåliga förutsättningar helt enkelt, eftersom de redan från en allra första början inte har samma villkor som de svenska barnen har. Redan från första början har de hamnat i bakvattnet. Det gäller ju även vuxna personer.

Fy fabian, säger jag bara för den vuxenutbildning, som erbjuds invandrare, de blir behandlade som om de inte var våra medmänniskor. Antingen är det stolpskott som numera sköter schemaläggningen, eller så är de bara allmänt likgiltiga. Det är inte meningen att invandrarna skall kunna snabbt ta sig genom vuxenutbildningarna. I alla fall inte här i Göteborg.


Men vad är det här för människor, som skall föreställa partiledare, som anser sig vara kunna företräda Sverige och inte kan skärpa till sig mer än så här, eller är mer pålästa om hur verkligheten ser ut.

Förutom all övrig sörja de trampade omkring i som diskussionsämnen i denna partiledardebatten och enbart fick det att låta ännu värre, så framkom, som grädde på moset, att den gamla kommunistskräcken har blommat ut i full blom igen. Man talade om hotet från Ryssland. Visst är läget allvarligt i Ukraina, men det är inte idel duvungar som sitter i det ukrainska parlamentet, där är det också mycket tvivelaktig skit som ingår. Lite väl mycket brunsörja, eftersom just den färgskalan tycks vara väsentlig att diskutera.

Vad Sverige i EU tillåter av rasism hos medlemsländer är också typiskt skenheligt svenskt. Här putsar man fjädrarna över Cecilia Malmströms position inom EU och samtidigt viker man ner sig inför Rumäniens behandling av sin egen befolkning, istället skall vi ha dessa arma satar i fothöjd, krälande i gathörnen här i Sverige, en del har tagit sig hit av egen förmåga, medan andra har kommit hit med skrupelfria personer, som organiserat kör runt och släpper av dem i diverse gatukorsningar.

Till det skall läggas att vi har en arbetskraftsinvandring, som får arbeta under slavliknande förhållanden, samtidigt som Sveriges egna befolkningen alltmer hamnar i bakvattnet. Även där sitter det en spindel i näten och människor har åter blivit den nya handelsvaran. Ny variant av slavhandlare har också dykt upp i Sverige med regeringens goda minne: bemanningsföretagen! Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Bostäder saknas både för invandrare, men även för den generation, som vill flytta hemifrån, eller andra vuxna som är i behov av bostad. Många får tacka nej till sina utbildningar därför att det inte finns någonstans att bo. Det är planering på hög nivå, samtidigt som forskningsanslagen är skrattretande. Jag förstår helt enkelt inte hur de tänker sig att Sverige skall ha någon framtid överhuvudtaget.

Sedan duckar man helt uppenbart för och glömmer bort totalt USA:s ständiga krigsglädje runt om i världen. USA har ju inte ens vett att hålla sig på sin egen kontinent där de bara fortsätter, att cementera orättvisorna inom det egna landet och rasismen frodas och pågår allestädes närvarande. På något sätt tycks USA tro att de är Guds utsända i världen, därför det är ju alltid i Guds namn de krigar och ständigt så hänger dubbelmoralen närvarande, de vaknar och somnar till:
"God Bless America." 

Jag bara säger: "God Bless us from America". Ett land som alltjämt brottas med en rasism av inte alltför små format och en galopperande segregation ger jag inte så mycket för. De kan komma igen och harkla upp sig, när de har städat upp i eget bo, som de genom hela sin historia har kackat i.

Dessutom är det inte Ryssland som kränkt svenskt luftrum i somras över Gotland. Jag var själv där, när det hela utspelade sig, det var faktiskt ett plan som trots varning om kränkningen av luftrummet valde att göra det. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/amerikanskt-flyg-krankte-svenskt-luftrum Flygplanet som den 18 juli kränkte svenskt luftrum var ett signalspaningsflyg från USA, även om UD satt munkavel på det hela igen, så brukar sanningar alltid ha en viss förmåga att komma fram ändå.

Jag anser dessutom att svenska medborgare har all rätt till riktig samhällsinformation, vilket det här definitivt rör sig om. Svenska medborgare har all rätt att få veta vem som flugit över Östersjön, sedan de motats bort av ryska jaktflyg i riktning mot Sverige. Det är ju faktiskt inte bara Sverige de kränkt luftrummet för, utan helt uppenbart mot dem som de jagats bort av. Mer Rocket Science än så behöver man inte vara för att inse hur det ligger till.

Sedan står de här pellejönsarna, som skall föreställa eliten av vår folkvalda och dillar om det ryska hotet. Två av dem tillstår t.o.m. att de vill ha en anslutning till NATO! Inte nog med att de säljer krigsvapen till diktaturer i lönndom och därmed hotar världsfreden, nu vill de ansluta sig till kärnvapenarsenalen, istället för att hålla sig neutrala och föra fredssamtal och söka andra mer hållbara lösningar för en fortsatt fred.

Det är samma lustigkurrar, som dessutom lagt ner hela svenska försvaret, så att det inte ens finns en tillgång på människor, när en allvarlig situation uppstår i Sverige. Sist var det vid den stora skogsbranden i somras i Västmanland, som utbröt den 31 juli och var officiellt avslutad först den 11 september.

Supermånen fotad från gångstigen fredagskväll, omgiven av lite gatlysen, det är precis så fjärran som den här världen känns ibland. Allt mindre känner jag mig hemma hos människorna på den här planeten. Jag tror att jag har bevittnat för mycket elände helt enkelt.

Förresten lite kuriosa. Jag gjorde Göteborgs-Postens partitest
för några dagar sedan och fick följande resultat, vilket fick mig att riktigt hajja till:

Sverigedemokraterna 56%
Feministiskt initiativ 52%

Miljöpartiet 50%


Vänsterpartiet 48%

Centerpartiet 42%

Kristdemokraterna 39%

Moderaterna 37%

Folkpartiet 36%

Socialdemokraterna 35%


Herr H och dottern fick adresserad valfläsk från socialdemokraterna idag. Herr H blev dessutom uppringd och skulle få delta i en telefonhjärntvätt med Stefan Löfven igårkväll, så det här med personligt adresserad valfläsk det blev nog droppen för Herr H:s del. Därför att det adresserade valfläsket ligger nu med en notering om åter avsändaren, på spegelbyrån där högen för utgående post finns.

Till mig vänder sig inga socialdemokrater, så jag gissar att jag är noterad. Å andra sidan har jag ju varit rikligt avhandlad på SAP i Gällivare, pga. mitt ställningstagande i den s.k. samhällsomvandlingen i Malmberget, där det statligt ägda LKAB terroriserar många ortsbor och omöjliggör för dem, att bestämma över sina egna liv.

Men stämpeln "
Persona non grata", den bjuder jag på, jag vet vem jag är och vad jag står för och partitestet var nog inte helt fel, eftersom det var ett tämligen bottennapp i testet för det forna arbetarpartiet, socialdemokraterna, dvs. på den tiden de ägde anständighet. ;)

Moderaterna gick och knackade dörr och inte förrän de hade gett sig av, så talade Herr H om, det var han som öppnade dörren och orkade surra med dem, att det var en dam som satt i riksdagen som var med.


-Varför sa du inte det med en gång, då hade jag kunnat klämma henne på de som händer uppe i Malmberget med LKAB och så hade hon fått förklara för mig hur de tänker, när de handlar som en diktaturstat gentemot malmbergarna och föröder hela Gällivare kommun.

Sedan hade det varit intressant att höra hur Moderaterna förklarar hur staten dvs. vi skattebetalare betalar för hela SGU:s arbete med att kartlägga fyndigheterna för att sedan bara lämna över det till utländska gruvföretag, att fritt kunna plundra våra naturtillgångar i norra Sverige och eftersom lycksökarna har gjort det, så kan de lämna de digra miljöproblemen till nästa generation i norr, dvs. om de inte redan är ikapp nuvarande generation. Visst facit finns ju med gammal gruvbrytning, där det läcker miljögifter som ett såll!
Eftersom jag nu blev upphängd/uthängd vid förra valet med lille Alfons med rinnande Chaplin mustasch, som till förväxling liknade en annans snorbroms under näsan, kan jag inte låta bli att frestas av något jag hittade på FB. Det sägs ju att enklaste sättet att hantera en frestelse är att falla för den. Det har jag tagit fasta på. Först så trodde jag att det var en fejkad slogan, men så insåg jag att jag faktiskt hade sett den, jag undrar om den inte tillhörde förra valets slogan. Så håll tillgodo, den är rätt magstark: 

Vissa ord har en tendens att återanvändas, så till den milda grad att de känns som om man hört dem förr.

2 kommentarer:

  1. Undra vad Fi! säger när de kan ligga så nära Sverigedemokraterna. Var de inte de som skulle rensa SD ur riksdan?

    SvaraRadera
  2. Det var just det som fick mig att hajja till, att det kunde bli ett resultat, som låg så väldigt nära.

    F! valde slogan "Ut med rasisterna in med feministerna", det var det som avgjorde, att de inte fick min röst. OM man inte kan prata med alla typer av människor är man olämplig på sin post och definitivt inte ha en samhällsfunktion, eftersom vi faktiskt lever i ett demokratiskt samhälle och inte i en anarki, där man kan bete sig bedrövligt åt mot varandra.

    SvaraRadera