onsdag 20 augusti 2014

Dogge Doggelito: Landet vi kallade Sverige finns inte längre kvar -

Efter skattesänkningar och aktieutdelningar finns inget kvar till välfärd.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article17148170.ab?fb_action_ids=10201844884678859&fb_action_types=og.recommends

Vad förvånad jag blev, men samtidigt vad glad jag blev. Så glad att jag får väl uttrycka mig på det sätt, som Dogge Doggelito själv brukar använda: 


R E S P E K T!

  Men han hade ingen lösning på vilket parti vi skall rösta på, till höstens val. Det tillhör alltjämt en av universums olösta gåtor. I vart fall för mitt vidkommande.


Man blir bara trött på partiledarna, som nu vimlar runt i TV och Radio. För att inte tala om på våra gator och torg. De bjuder över varandra i mycket dunkla lösningar, rena rama huggsexan! Då kan man inte annat bli än beklämd. Det finns alltid något aber, som gör att jag blir ypperligt fundersam hur seriöst det verkligen är, eftersom de överhuvudtaget inte inventerat hela problematiken! Vad hjälper det med att fixa till lite på ytan, när grundproblemet ändå bara kommer att kvarstå.

Så här långt har jag bara kommit fram till vad jag skall rösta på i kommunalvalet. Eftersom jag nu bor i Göteborg är valet helt solklart:

Öppna Göteborg! http://www.oppnagoteborg.se/


- Därför att får vi inte stopp på korruptionen har vi inget som helst utvecklingsläge alls att förvänta. Då fortsätter bara avvecklingen i allt snabbare takt.
 


Den som är stadd i kassan och finns i de här krokarna, som Roger Pontares julkonsert - Mitt vinterland - går av stapeln på, har här en länk. Ibland får man glädjas åt det som ännu går att glädjas åt här i världen: http://www.evenemang.se/tonhallen/roger-pontare-mitt-vinterland.html

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar