måndag 4 augusti 2014

Athena Farrohzads sommarprat i P 1 borde rimligen klassas, som hets mot svenskar. Själv borde hon vara föremål för hot mot rikets säkerhet.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/403967?programid=2071


Nej, men visst vad dum jag är. Svenskar får man fälla vilka kommentarer som helst ostraffat emot.

Någon omvänd rasism, eller rasism mellan invandrarna själva förekommer ju inte...

Passa dig bara för att säga det där sista högt, för OM du gör det så kommer Pinocchios näsa, att framstå som rena granbarret i jämförelse med din näsa. Själv blev jag djupt chockad över den rasism som förekom bland invandrarna själva och som var riktade mot olika invandrargrupper. Innan 1996 hade jag ingen som helst aning om, att det förekom här i Sverige. Men den naiva tiden är sedan länge tillbaka förbi hos mig. NU vet jag betydligt bättre.

Men det hindrar dock inte, att jag vid lyssnandet av sommarpratet i P 1, kände att så mycket förvirrade tankar har jag inte hört på år och dar´. Sommarprataren, Athena Farrohzad, blandade så friskt, att hon trasslade in sig i sitt eget pajkastande navelludd. Det blev till ord staplade på hög och tillslut är de i en sådan patetisk röra, att jag nästan gör som Magnus Uggla: "där går min gräns för vad jag pallar med, då vänder sig min mage ut och in".

Hon försöker framstå som kulturell, med lånade ord som hon staplar på hög. Men inte ens kända poeters ord kunde hjälpa upp sommarpratet av Athena Farrohzad. Det hela blev till ett vämjeligt sammelsuriet. Åter tänkte jag på min arbetskamrat på tingsrätten, som alltid hävdade att en del människor tror på fullt allvar, att anfall är bästa försvar. Fastän det i själva verket är det värsta man kan ägna sig åt.

Sanning att säga har jag jag fått nog av intelligensbefriade besserwissers i media, Athena Farrohzads hör dit, som ges fritt utrymme att fördöma oss vanliga svenskar. Vi normalsvenskar som klistras på etiketter, som vi sannerligen inte gjort oss förtjänta av.

Anledningen är lika enkel, som helt sanningsenlig: Jag är inte född med några värderingar om att våld någonsin är berättigat. Jag är inte född med åsikter om att hudfärg, eller ätt ger någon bättre rätt till klandervärda handlingar. Jag är inte född med att tro, att en religion är mer värdefull än någon annans. Det går inte att hävda något existensberättigande för någon fanatism, tro eller religion, som inbegriper övergrepp mot/på andra människor.


Det har varit en märklig sommar, eftersom jag känner att nu får det faktiskt vara nog med dumheterna, som strömmar fritt och utan begränsningar via media.

Jag tänker verkligen inte heller tillåta att någon, som inte ens behärskar språkets innebörd belägger mig med synpunkter på vad något betyder, som överhuvudtaget inte är relevant. Jag tänker därför fortsätta att slå upp i min kokbok receptet på negerbollar, därför att det som nu påstås om innebörden av ordet negerbollar inte har något som helst med afromänniskor att göra.

När man väljer att göra det, visar det bara på en mycket inskränkt livssyn och att man i själva verket är allt annat än en fredlig person, eftersom det visar på att man inte accepterar ett annat folks traditioner och språkanvändning. http://tyda.se/search/negerboll?lang[0]=en&lang[1]=sv
M-politikern Eva Sidekrans från Älvkarleby, vars företag Saema Delikatesser marknadsförde ”Gammeldags fördomsfri Negerboll”, hon fick vackert begära avbön ang. sin marknadsföring och partiet lovade bot och bättring!

Bara det bevisar också vilken stämning, som piskats fram i Sverige. http://omni.se/topic/b27b2958-eaf5-461d-9b90-1f7a1cd2afce/f8a7720b-011d-456a-9d7d-acf7cb4240b0

Lyssna gärna på den manliga figur, som finns med i nyhetsutsändningen. Personligen måste jag tillstå, att jag aldrig någonsin hört någon kalla afrosvenskar för negerbollar. Visserligen tillhör jag enligt Arbetarbladets skribent, Kristian Ekenberg, den mer än lovligt korkade kategorin: "INTE den vassaste kniven i lådan", det må så vara, men hörseln är det ännu inget fel.

Vad jag vet har aldrig detta bakverk någonsin kallats för niggerboll, vilket hade varit alldeles förskräckligt om någon hade kallat det för, eftersom det inte har något med negerbollar att göra, utan i så fall hade varit en solklar rasistisk handling!


Det var detta, som fick bägare, att rinna över: Athena Farrohzads sommarprat i P 1 och Zakaria Zouhir från afrosvenskarnas riksförbund!

NU kan det räcka med dumheterna, som blir nedstoppade i halsen på oss, som aldrig någonsin haft några rasistiska tankar. Jag bollar samtidigt tillbaka till arbetarbladets skribent Kristian Ekenberg och ber att få påpeka, att det aldrig någonsin går att ta något ur sitt tidssammanhang, eller påstå att något som inte alls har med saken att göra, skulle ha det! Fortsätter han ändå att framhärda kan man verkligen fundera över vilket bestick, Kristian Ekenberg, skall liknas vid i lådan.


Jag tänker verkligen inte låta någons egna tilltrasslade navelludd tala för min egen räkning om vad JAG, i egenskap av svenska tycker och tänker om namn på diverse bakverk, eller de vålds- och de krigshandlingar, som pågår överallt i världen. Vad jag tycker skall göras i krigshärdar och alla dessa människor som flyr. Vad jag anser om homosexuella, romer eller oliktänkande, eller för den delen något annat, som Athena Farrhzad eller Zakaria Zouhir behänger mig i egenskap av svensk/a, utan att veta vem jag är och vad jag står för, liksom de inte heller känner till flertalet svenskars åsikter, eller handlingar.

Jag känner mig helt enkelt djupt kränkt, eftersom jag både levt och gjort allt som står i min makt för att skapa förståelse människor emellan. Jag kan också förstå om andra i min sits känner samma sak.

Zakaria Zouhir visar med all övertydlighet hur lite bevandrad han är i det svenska språket, eller vilka språkrötter som svenskan är sprungen ur. Det är ju förunderligt att Zakaria Zouhir och hans förening inte sätter sig med stora plakat, utanför första bästa färghandel, som säljer konstnärsfärger, eller våra konstmuseer, eller allra helst polisanmäler dem för rasism. Vi får nog tömma alla konstmuseer och ha både bok- och konstbål, så mycket som vi har där den onämnbara färgen.

Men min kokbok är utgiven av Bonniers, så det måste ju passa som hand i handsken för Zakria Zouhir. Judar och allt vad de nu är familjen Bonnier. Judar får man hata i Sverige, det har aldrig gett några hatbrott, eller straff heller för den delen.

OM nu kineserna blir världsledande, är det gul, som blir nästa färg som vi måste förbjuda? Eller kommer det rent av att bli den där vita färgen. Den röda färgen verkar ha klarat sig med ett nödrop, kanske. Undra när finnarna kommer att ligga i krig med Sverige, det vimlar av "Finska pinnar" i receptböckerna. Katten vet om man vågar sticka in näsan nå mer i Berlin, eftersom det finns recept på feta Berlinermunkar också. Lite förvånad är jag över att inte negerkyssar är tabubelagda också, eller läser Zakaria Zouhir och hans kompisar inte receptböcker på svenska bakverk.

Det är mycket som jag inte förstår av alla dessa ytterlighetsdiskussioner, som har konstruerats och har sitt ursprung i miserabel Migrationspolitik.

Jag tror mig veta att de allra flesta svenskar är mycket långt ifrån att vara rasister, men fortsätter det i den här andan, så kommer det till en gräns när varje svensk kommer att försvara sig mot alla infantila påhopp om påstådd rasism i media. Det kanske rent av blir så, att rasismen kommer att uppstå i Sverige, fullt ut pga. alla provokationer. I det här landet har vi vanligen haft en tämligen vänlig inställning till invandring och invandrare. Sverige är inget land med en homogen folkgrupp och har aldrig heller varit det. Även om nu många Sverigefientliga invandrare hävdar det. 

Men jag har till skillnad från Athena Farrohzad inte ett tunnelseende. Jag ser precis allt som pågår runt omkring mig och är också fullt kapabel att tycka och tänka själv. Jag kan tänka själv och vet och förstår precis vad det hela handlar om vare sig det gäller Sverigedemokrater och andra partiers förljugenhet. Jag klarar av den delen av den enkla anledningen, att jag till skillnad från Athena Farrohzad kan mitt eget lands historia och försöker inte på något sätt försköna, eller göra motsatsen. Jag vet också att jag förespråkar fred och alla människors lika värde. Likaväl som jag vet vilka, som både sålt och begagnar sina egna som slavar!

De vindar som blåser i Sverige, där man gör alla invandrare till offer och svenskar till förövare, den köper jag inte. Där har media ett stort ansvar och även regeringen, som hela tiden kryper undan och kriminella invandrare kan i stort sett hållas utan att några åtgärder vidtas överhuvudtaget. Jag undrar t.ex. var människors rätt att kunna bo tryggt och fredat tog vägen, oavsett om man är svensk eller invandrare, fattig eller medelklass. Hur kan man ha ett tryggt boende om det eldas vandaliserad och tillåts att ett gäng kriminella element tillåts att härja fritt. Vad är det för tokigheter som egentligen tagit fart i Sverige.

Varje människa som bor i det här landet har rätt, att känna sig trygg i sitt boende och i sin vardag. Vi har en lagstadgad yttrandefrihet och är det så att det inte passar en del individer, då tycker jag att man skall flytta till den diktatur som bäst passar de uppställda kraven. Det gäller alla som inte kan hålla sig till lagens råmärken. Just nu är dessa lagar satta ur spel, många gånger pga. en feghet som vittnar om dålig ryggrad. Själv blir jag enbart förbannad över den flathet, som judeförföljelserna i Malmö uppvisar.


Än så länge är Sverige ingen diktatur, även om det håller på att gå rejält tokigt snett på många håll. Men jag gör ändå inte som Athena Farrohzad gör, som talar med sådan kluven tunga, att det måste klassas som ett hot mot rikets säkerhet.

En människa likt Athena Farrohzads, som dömer ut Sverige som ett rasistiskt, nationalistiskt land där sittande regering skall störtas med våld! Vad säger det om vilken person hon verkligen är i själ, hjärta och hjärna! Hon talar i breda ordalag vad hennes far blivit utsatt för i det f.d. forna hemlandet, men samtidigt är hon beredd att ta till våld här i Sverige, göra samma diktaturreform i det här landet, bara i ett annat namn. Same shit, just different name, säger jag.

Vari ligger logiken, att man flyr undan från våld och tvivelaktiga regimer, men väl i Sverige är beredd att upprepa samma dåliga och ohållbara mönster. Det gör att jag är helt övertygad om att våld föder våld. Våldstankar föder inget annat än nya våldstankar, för att inte tala om rubbad acceptans. Jag har sett det i mitt arbete med kriminella och jag ser dessvärre, att fenomenet växer sig allt starkare ute i samhället. När man utropar kriminella till hjältar och travar fot genom Göteborg med banderoller med budskapet, att den kriminelle, skall släppas fri. Då börjar jag starkt tvivla på intelligensen och inser hur masspsykos och hjärntvätt fungerar i realiteten.

Men växer och utvecklas som människa, medmänniska, på ett sunt sätt, det gör man inte förrän man fullt ut anammar, att vi alla är lika värda oavsett kön, religion eller ursprung. Hur många ställen i världen praktiseras det på?

Det är helt omöjligt att från en första anblick ha en klar uppfattning, eller döma något. Visst det här skulle kunna vara en del av resultatet av att en vedergällning har ägt rum. Men det här kan lika gärna vara, som det nu i själva verket också var, resultat av att här har rensats och klyvts 10 liter jordgubbar. Allt handlar trots allt om betraktarens egna referensramar och säger en hel del om dig själv som betraktare!

Jag blir kräkfärdig när jag inser, att sjunga "Den blomstertid nu kommer", bära folkdräkter, eller att fira någon gammal svensk tradition numera är helt tabu, eller i vart fall inte politiskt korrekt och genast hänger rasiststämpeln, där och dinglar i kulisserna, eller i vart fall räknas, som mycket provocerande mot invandrare. Medan andra religioner och traditioner numera verkar vara de "enda rätta" och det vi har att rätta oss efter i det här landet. Man har lyckats med något som jag länge trodde var totalt omöjligt, att skapa ett vi och dom andra-samhälle, genom omvänd rasism.

Nyss fann man ut att en hel skola hade flickor, som var könsstympade! Fortfarande ser man under lugg med att barnäktenskap förekommer, trots att allt det enligt svensk lag är förbjudet, liksom alla former av aga, hot eller våldshandlingar. Myndigheterna och ytterst ansvariga i regeringen sitter med armarna i kors och alla de andra politiska partierna ligger också lågt, man vill ju inte förlora röster! Det är ju val till hösten!

Inget barn (och barn räknas man som ända tills man själv är myndig), skall utsättas för något som man själv inte har bestämt om och det kan man inte göra förrän man själv har uppnått vuxen ålder. Jag har helt enkelt lessnat på att se hur kvinnor får gömma sig/byta identitet för att inte riskera att råka ut för manliga anhörigas vedergällning. Jag har lessnat på hur barn tvingas in i något som inte är deras egna fria val.

Själv har jag lämnat mina barn till fullständig religionsfrihet och rätten att utforma sina egna liv, även om jag är förälder, anser jag mig inte ha rätten att vara diktator i mina barns liv. De har blivit självständiga och ansvarstagande medborgare, med vänskapsband i många länder, liksom jag själv har.


Så nej, kära Athena Farrohzads, jag är svenska och jag är inte så dum att jag inte förstår:
att invandrare dödar varandra,
dödar oliktänkande,
eller de som inte finner sig i fanatiska religiösa åsikter,
använder bilbränder och omvänd rasism, som ett svepskäl för sina kriminella handlingar inom Sveriges gränser.


Jag förstår också att det inte är svenskens fel, att man håller på att slå ihjäl varandra i andra länder och gör livet till ett helvete för andra människor, där det passar egna dolda agendor.
Det finns faktiskt någon form av rim och reson vad vi svenskar skall beläggas med. Den förståndsnivån har nog dessvärre, Athena Farrohzad, dessvärre inte uppnått än. Men det gäller väl att vara förtröstansfull och inte tappa tilltron till det goda inom varje människa och att inte egoismen skall ta sig så stora svängar, att det skadar en hel nations befolkning!

Jag tänker inte heller be om ursäkt för att jag är svenska och någon invandrare i vardagen har blivit dåligt bemött. Det blir vi svenskar också,jag tror mig veta att jag ganska ofta skrivit om det i min blogg. Dumskallar träffar man överallt och man kan knappast tro, att man skulle kunna bli vaccinerad mot att möta dumheter.
Jag har mött en hel del tvivelaktiga personer båda bland invandrare och svenskar, men jag har mött en herrans massa trevliga invandrare och även trevliga svenskar.

Det som media tillhandahåller och förmedlar i en allt rikare omfattning påhejade av de olika politiska partier, det kommer att bli en riktig krutdurk. Redan är läget mycket oroväckande. Det bådar INTE gott för Sverige, eller Sveriges utveckling.

Det är dessutom väldigt olyckligt, att de som propagerar, att vi inte har fötts med olika förutsättningar, ursäkta uttrycket, men de är riktigt illa ute. Det är en total omöjlighet, att vi skulle ha lika förutsättningar. För det första tillkommer förhållandet att vi är olika kön. Men någon som är född och uppväxt i Somalia kan rimligen inte ha samma referensramar, som någon som är född och uppväxt ovanför odlingsgränsen i Norrland. Inte ens väder och natur är desamma.

Jag har i min egen släkt slående skillnader. De som inte är födda på samma plats där jag är född och uppväxt, de har inte samma referensramar, som jag har haft från en början. Men jag är fullt övertygad om att vi kan komma överens ändå, utan att någon av oss måste utplånas! Den man inte vill umgås med, den struntar man bara att umgås med. Svårare än så är det trots allt inte. Sedan spelar det ingen som helst roll om man tillhör samma familj, eller alls inte gör det!
 

Vi är olika, men det är inte det man skall ta fasta på, utan istället hur vi med olikheterna kan berika varandra. Det land som vi valt att leva i tillsammans, det är det landets lagar och regler, som är de som skall gälla. HUR svårt kan det vara att inse, eller följa?

Sedan är det mycket oroväckande, att Athena Farrohzad belägger en hel poliskår med att vara ett hot mot rikets säkerhet. Känner hon till att det finns en välgrundad anledning att befara något sådant, borde hon i så fall berätta allt hon vet.

Jag och min då lilla dotter var i allra högsta grad helt ofrivilligt involverade i Göteborgskravallerna. Jag VET vad som utspelade sig! Athena Faeeohzad tolkning av polisens arbete delar jag inte, utan jag hänför händelsernas utveckling pga. den aningslöshet som polisledningen hade. De förstod helt enkelt inte vilka våldsamt kriminella element, som rörde sig bland de fredliga demonstranterna.

Jag kan inte göra den bedömningen, att det hade med enskilda polisers politiska åsikter att göra. De människor som kastade gatstenar mot hästar, poliser och andra närvarande, brände och vandaliserade är och förblir kriminella element i mina ögon, vare sig man har blivit skjuten i magen eller ej! På den punkten kommer jag aldrig någonsin att ändra uppfattning, därför att en kastad gatsten är och förblir ett presumtivt mordvapen.

De fredliga demonstranterna är en helt annan sak och har inget med Göteborgskravallerna att göra. Det är helt felaktigt att ens blanda ihop dessa två ytterligheter, de kriminella elementen med de fredliga demonstranterna.
Likt alltför många invandrare tror Athena Farrohzad, att just hennes navelludd är så extremt avvikande till skillnad från vad som man som svensk/a kan möta. Skulle man nu ta henne helt på orden, så verkar hon vara av de uppfattningen, att alla invandrare skall ha det bättre ställt än alla svenskar, av just den anledningen, att invandrare skall ha det bättre än svenskar, eftersom svenskar inte flytt från krig eller våld.

Det finns mycket mer att orda om hennes sommarprat i P 1, men OM nu Athena Farrohzad är så less på att möta svenskar, som inte kan uttala hennes och andra invandrares namn, då tycker jag på högsta allvar, att de skall bilda en helt ny koloni på en annan plast på jorden, där de kan bli befriade från fel uttal. Men Sverige är då verkligen inte rätta landet om man inte klarar av något sådant som feluttalat, eller feluttryckt. Här hör man dagligen mycket som är fel uttalat eller helt enkelt felsagt, men det är klart jag har svenska öron, som inte är lika känsliga för feluttal, eller fel uttryckt!

Själv kan jag inte ens drömma om att jag skulle kunna kräva, att alla skall kunna uttala mitt tilltalsnamn rätt: Gun. Då skulle jag helt enkelt få säga upp delar av min egen familj, halva min bekantskapskrets och mer därtill.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig helt och hållet i det du skriver. Alla är vi människor med olika arv och miljö i ryggsäcken, som skall respektera varandra inom lagens råmärke.

    SvaraRadera
  2. Trots 70 anmälningar som inkom efter programmet till Granskningsnämnden, där bla saklighet/opartiskhet ifrågasattes, liksom om det kunde röra sig om "otillbörligt gynnande" har Granskningsnämnden som påstår sig ha tagit sig an varje ärende (70) st friat Athena Farrokhzad på samtliga punkter i en dom som offentliggjordes på måndagen.

    Den danske skådespelaren Viggo Mortensen, var i veckan mäkta upprörd över att hans senaste film, den dansk-argentinska "Jauja", inte visar i Danmark och uttalade: "Varken Danska filminstitutet eller någon distributör har det minimum av hår på ballarna som krävs."

    Det om något är väl en kommentar, som även torde omfatta Granskningsnämnden.

    SvaraRadera