fredag 23 maj 2014

Vi tar hjälp av cookies för att tillhandahålla våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du att vi använder cookies.

Så stod det helt plötsligt när jag skulle logga ut från min blogg. Det fanns en ruta med "Läs mer" efter den meningen - vilket var föga upplyftande och en ruta till, som fick hela peruken på mig att lätta: "Jag fattar!" - Exakt så stod det.

JAG, Gun är ingen snorunge som gjort något halvkriminellt, som man tar sig rätten att åthuta med dylika vanvördiga ord som: "Jag fattar!"

Jag tänker verkligen inte FATTA, att någon skall kunna lägga cookies på någon, eftersom det innebär en registrering!

Inte nog med att jag blivit tvångsmanipulerad/ LÄS för guds skull KAPAD, att logga in via Googles för att komma åt min blogg i Blogger, nu skall jag helt uppenbart även underordna mig något för att ens kunna logga ut!

Jodå det var helt som jag befarade, sedan jag underordnat mig så släpptes spärrtexten och fram kom rutan där jag kunde logga ut. Upprörande är bara förnamnet och snacka om tvångssamhälle, att underordna sig registrering intill absurdum, men så kommer ju också Googles, som all annan skit ifrån USA. Registreringarnas och kaparnas förlovade land, har dessutom mage att skriva:

Så använder Google cookies

En cookie är en liten fil som webbplatser som du besöker skickar till din webbläsare. På så sätt kan webbplatsen komma ihåg information om ditt besök, som vilket språk du vill använda och andra inställningar. Det underlättar vid nästa besök, och webbplatsen blir mer användbar. Cookies spelar en viktig roll. Utan dem skulle du förmodligen bli frustrerad när du använder webben. = (de dessutom inte lite fräcka!)
Vi använder cookies för flera ändamål. Vi använder dem till exempel för att spara dina SafeSearch-inställningar, för att kunna visa mer relevanta annonser, för att räkna hur många besökare en viss sida har och för att hjälpa dig att logga in på våra tjänster. Vi använder även cookies för att skydda dina data.
Du kan visa en lista över vilka typer av cookies som Google använder samt läsa om hur Google använder cookies i annonsering. I vår sekretesspolicy förklarar vi bland annat hur vi skyddar din integritet när vi använder cookies.

Hantera cookies i din webbläsare

En del föredrar att inte använda cookies. I de flesta webbläsare kan du därför välja själv hur cookies ska hanteras.
I vissa webbläsare får du mer exakt kontroll i och med att du kan ange regler för hur cookies ska hanteras på olika webbplatser. Det innebär att du kan ange att cookies endast ska tillåtas från webbplatser som du litar på.
I webbläsaren Google Chrome finns alternativet Rensa webbinformation i menyn Verktyg. Du kan använda det här alternativet för att ta bort cookies och andra data från plugin-program och webbplatser, inklusive data som lagras på din enhet genom Adobe Flash Player. Läs våra anvisningar för hur du hanterar cookies i Chrome.
I Chrome kan du även använda inkognitoläget. Du kan surfa i inkognitoläge när du inte vill att information om webbplatser som du besöker och saker som du hämtar ska sparas i webb- och hämtningshistoriken. Alla cookies som skapas när du använder inkognitoläget tas bort när du har stängt alla inkognitofönster.

Det är möjligen inte så att Google och alla andra amerikanska företag som registrerar oss intill fotknölarna vill ha utfallet av mina toalettbesök också? Både till antal och resultat? Ja, jag menar det kan ju bli ett himla bra integritetsskydd (mycket säkrare än Libress), eftersom det finns en sekretesspolicy. (Hoholala, sagor slutade jag att tro på redan som 3-åring).
Undra om man kan få dylika uppgifter på papper också, toapapper närmare bestämt, då kan man åtminstone återanvända det till något mer konstruktivt i slutändan...

Naturligtvis
blev det så att när jag väl hade klickat i tvångsförvaltningsrutan "JAG FATTAR!" för att inte behöva vara inloggad på mitt bloggkonto dygnet runt, med allt vad jag befarade kunde inträffa med min dator, så drogs spärren upp och fram kom rutan där jag kunde logga mig ut från min EGEN blogg!

Den här nya världsordningen, som ständigt pissar på människors integritet får t.o.m. Hitler att verka som en ovanligt valhänt uppkomling.

Hade jag bara hittat någon valkur för Piratpartiet idag hade jag tagit ett ordentligt snack med vederbörande politiker inför EU-valet på söndag, eftersom jag alltjämt tycker att EU-valet och även höstens val är lika enkelt som att välja pest eller kolera. Då hade jag lika gärna kunnat diskuterat möjligheten till att skänka min röst för ett parti, som åtminstone inte godtar att vår integritets kränks!

Men här i Göteborg kunde man inte se röken av vare sig Piratpartiet eller Sverige Demokraterna i form av någon valkur. I övrigt var precis vartenda parti representerade med en valkur. Desto mer av valfläskarna, som stod och hoverade i värmen vid Kopparmärra var det. Så less man blir av att bara höra dem dilla.

Skrapar man det minsta lilla på ytan så krackerar alla de här partierna, som kan tänkas komma in i EU. Hur kunde något som kunnat bli så himla bra, bli så fruktansvärt dåligt? Men det är klart finns dylika politiker som Marit Paulsen, som inte ens vet att hon skrivit för lobbyisternas tidning, eller det riktiga stolpskottet i samma parti, som en gång gick och drog fotsulorna här på Stadsteatern i Göteborg, då är det väl inte heller något att förvånas över.


Det här hade en klurig gubbe skrivit ner, honom kommer jag att återkomma till. Notera vad han skrev om år 1861... fastän han hade fullständigt fel om år 1846, där han påstår att ljuset tänds i Göteborg. Här råder faktiskt alltjämt ett mörker av guds nåde, ett politiskt mörker.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar