torsdag 10 april 2014

Jag har blivit Travoltified.

Mitt namn är enligt John Travolta: "Glen Edjans".
 
Men även om jag nu tilldelats detta "bättre" namn, ställer mig lite frågande till namnet Glen, är det inte ett maskulint namn. Eller är det nu den där engelska hönan, H#N som slagit igenom inte bara i Sverige, utan i den övriga världen. Där man inte längre får behålla sitt kön, bara för att alla skall vara lika, vare sig man är en hon, en han, eller en den eller det.
 
Är du nu lika okunnig som jag var, innan jag tilldelades detta nya namn. Så är upprinnelsen följande:
 
Under Oscarsgalan skulle John Travolta presentera Idina Menzel. Men något gick väldigt fel och namnet som han sade var istället Adele Dazeem. Konstigt värre, eftersom det inte verkar vara en enda stavelse rätt.
 
Det i sin tur blev "stort", som nu alltid blir av allt som utspelar sig i USA. Kanske speciellt i Hollywood, när det gäller namnfrågor. Så tro det om du vill, men numera kan man inte räkna med att längre få behålla sitt namn. Därför undrar jag när detta fenomen kommer att sprida sig som en löpeld, eftersom vi världsmedborgare har blivit en samling dussinvaror.

I och för sig är det väl sällan, som man i Hollywood fått behålla sitt eget namn. Men jag är rent ut sagt besviken. Jag som tyckte, att jag hade ett riktigt skjutjärnsnamn helt värdigt Hollywood: GUN.

Äh... jag tror jag skiter i Hollywood och Travoltifiering. Jag fortsätter att heta det jag heter, även om förnamnet är en tämligen obekväm historia. Ute i sociala mediavärlden kommer jag väl ändå snart, att vara ganska ensam om att bära mitt eget namn.
En kolteckning av min hand, som jag gjorde när jag låg inne på Vidarkliniken 2012.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar