onsdag 30 april 2014

Indragningen av kontanter på bankerna den ljugs det friskt om från bankernas håll, utan att de skäms det minsta lilla!

Nu är det dags att tala i klartext och inte hymla längre i det här förunderliga landet som Sverige har blivit.

Eftersom nu Herr H jobbat åt ett stort företag med huvudkontor i Gamlestan föll det sig, att det var enklare att begagna sig av Swedbank i Gamlestan förr om åren, än att ge sig in i getingboets P-helvete centrala Göteborg. Jag förundrades alltid över den alltmer tilltagande och våldsamma ansamling människor med utländsk härkomst, som skickade pengar till diverse utlandskonton. JA, det går alldeles utmärkt, att höra vad som sägs i alla kassaköer!

DET fick mig också att fundera över hur mycket som vårt land egentligen försörjer, förutom att vi betalar för dem som kommit hit och också har enorma kostnader för bidrag i utlandet.

Så smög sig bankrestriktionerna på allt eftersom... 

Vilket helsicke svenska banksystemet hade utvecklat sig till, det erfor jag den dagen, jag skulle sätta in pengar på mitt eget konto, men det funkade inte. Till slut blev jag tvungen att ta en kölapp och sätta mig i evighetskön och vänta. DET gick inte att sätta in mer pengar än ett visst belopp under en viss period, inte till sitt eget konto ens! Det var rena rama Gestapo som stod bakom disken, som tyckte att jag skulle tala om/erkänna VARIFRÅN jag fått pengar ifrån.

Då härsknade jag till och sa att det behövde man inte ens vara raketforskare för att kunna förstå, eftersom jag tagit ut pengarna från ett eget tillgodohavande och nu skulle jag sätta in det på ett eget konto, dock i Swedbank. Snorhyveln bakom disken lät mig då sätta in resterande pengar på mitt konto.

Så gick tiden och det visade sig, att jag behövde fylla på lite kosing till det konto som huslånen ånyo skulle dras ifrån genom en överföring. DET fanns inte ett enda kontor i hela Göteborg, där man kunde sätta in pengar på till det egna kontot!

Livräddningen blev i en annan sparbank! Men nu var jag ilsken som ett bi över att behöva åka till en annan och utomstående sparbank, belägen dessutom utanför stadsgränsen, bara för att kunna sätta in pengar på mitt eget konto!

Så gick tiden och det skulle sättas in kontanter som flutit in i en föreningsverksamhet, som Herr H är involvera i. Tji i helsicke, det var maxbelopp man fick sätta in per vecka även i denna verksamhet. Det skulle sålunda ta flera veckor innan han hade kunnat sätta in hela beloppet. Jag insåg det helt absurda!

Men den här gången beslöt jag mig för att ta reda på varför man blivit satt under förmyndare som svensk.

Efter ett våldsamt argumenterande så kröp sanningen fram, Swedbank ville inte medverka till: sätt dig ner om du nu är som jag, en vanlig normal människa: Penningtvätt!


Jag är ännu mer övertygad idag om att det är helt fel människor, som sitter och drar i spakarna i vårt s.k. välfärdssystem. Som man bäddar får man ligga och har man bäddat knöligt så får det också vittgående konsekvenser, som riskera hela samhällssystemet! 

Inte lär det heller ha någon annan effekt än, att vi vanliga människor är de som blir lidande, medan spektaklet fortgår i en allt större omfattning. Inte lär de ha slutat att leverera svenska bidragspengar som de har tagit emot för att sedan leverera en hel del av dem till utlandet. Det var så våldsamma summor mestadels den lilla stund jag satt och köade på banken, att jag började starkt oroa mig för att hela vårt välfärdssystem snart skulle braka ihop. Ett system som vi svenska skattebetalare och i synnerhet pensionärerna har gnetat ihop till och varit en förutsättning för att det kunde byggas upp. Nu är det samma kategori som byggt upp hela systemet som är de som än en gång man godtyckligt våldför sig på.


Pensionärerna skall enligt den här nya formen av socialdemokrater kunna tänkas få 50:- mer i månaden! Medan de som faktiskt har mer än tillräckligt skall ha ännu mer och trots att en svensk pensionär bara under ett fåtal år betalar 100 000:- mer i skatt än de som har feta löner. Snacka om ett samhället som gått helt över styr!

För att återgå till den här åtgärden på banken, som drabbar vanliga människor, som inte har några transaktioner till utlandet är bara så häpnadsväckande, att man slår sig för pannan. Kan man stadigt skicka iväg så mycket pengar av det man själv mottagit som bidrag, måste det vara ett tecken på att man får ta emot för mycket bidrag, och/eller ägnar sig åt något som inte är rumsrent! Vore det inte rimligt att det var där som kontrollen hade satts in i så fall.

Den här åtgärden lär inte ha annan följd än att de som ägnar sig åt korruption och/eller penningtvätt fortsätter ändå. De lär knappast ha lagt ner sina verksamheter!


Jag nästan kräks vid blotta tanken på, att jag till både EU-val och det svenska valet skall göra ett val mellan pest eller kolera!
Det lär ha varit Al Capone som yttrade följande:
”Man kommer längre med vänliga ord och en laddad pistol, än med enbart vänliga ord”.


1 kommentar:

  1. keto ultra deit8 juli 2019 10:54
    Ditt inlägg är raderat - min blogg är inte öppen för försäljning av högst tvivelaktiga varor och speciellt inte utan mitt medgivande.

    SvaraRadera