onsdag 19 mars 2014

Börjar det inte bli väldigt mycket utländska tiggare i Sverige? - Det är det i alla fall här i Göteborg.

När jag hade kört in på Södra Allégatan, satt en tiggerska utanför blomsterhandeln. Där brukar det aldrig sitta tiggare, även om de nu verkar växa upp som svampar ur jorden.


När jag var klar från undersökningen och var på väg nerför trappan, kom genom ytterdörren en man och en kvinna, med varsin stor bag. JA! jag har förutfattade meningar för jag tänkte då var det väl dags igen! Vis om hur det gått till på Capio Lundby Sjukhus, när jag var hos ögonläkaren förra veckan och det gick omkring en invandrare och plockade på sig från toaletterna. Herr H som satt och väntade på mig, eftersom jag inte fick köra bil efteråt, blev mäkta upprörd och sade till mannen. Vilket var ungefär som att sticka ut tungan genom fönstret och vifta en stund. Mannen behandlade Herr H som om han varit lika intressant som en spyfluga på gödelstacken!


Röda Korsfolket som satt nere vid ingången, berättade för den upprörde Herr H, att den mannen var en tämligen välkänd farsot, som hade satt i system, att gå in och stjäla från toaletterna vid Capio Lundby Sjukhus, våning för våning, toalett för toalett. Det spelade liksom ingen roll hur mycket de hade förklarat för honom och sagt till honom, att så kunde han inte göra. Han kom på sin ständigt återkommande stöldturné ändå.


Med tanke på det så undrade jag om nu även Capio Axess skulle bli hemsökt. Men den affärsidén var inte deras ärende. De undrade om det var här de fick mat och kunde bo. Ja, nu kan jag inget slaviskt språk, men jag förstod, att det var det som de frågade om. Man kan ju göra sig förstådd på andra sätt än genom något gemensamt språk.


Jag förklarade att här var det bara sjukvård, så de hade nog kommit alldeles fel. De lämnade Axesshuset tillsammans med mig och så fortsatte de gatan fram, bort mot Frälsningsarmén, som ligger i grannkvarteret. Medan jag vek av in till parkeringshuset för att hämta upp min bil. När jag kom körandes ut på Södre Allégatan, kom nästa person dragandes med en bag. Han såg ut, att kunna vara landsman med de två, som jag hade mött tidigare, när jag varit på väg ut från Axesshuset. 


Medan jag stod och väntade vid rödljuset såg jag, att även han var på väg in till Frälsningsarmén, som ligger i kvarteret bredvid. När han var på väg in, mötte han i dörren ett par personer, som helt uppenbart verkade vara samma landsmän.

Jisses, tänkte jag, hur mycket Gratis mat och logi kan Frälsningsarmén egentligen stå för. Sedan tänkte jag på TV-nyheterna. som rapporterat om hur Rumänska myndighetspersoner hade träffat representanter ur svenska regeringen, eftersom det här har blivit ett icke så ringa problem. De rumänska myndighetspersonerna, som lät sig intervjuas av nyhetsreportern, ansåg att det var inte deras problem, det var andra länder och EU som har ansvaret. Jag kände hur det pyste ur öronen på mig åt den enfalden. Naturligtvis är det, det land som INTE erbjuder ALLA sina medborgare en dräglig tillvaron, som äger problemet!

Här i Göteborg har det varit ett herrans rabalder efter en händelse, som ledde till rena rama förföljelserna, just pga. att det sitter tiggare parkerade på marken på ett och samma ställe, dag ut och dag in. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2307604-tiggare-fick-fonstertvatt-over-sig


HUR långt ifrån är vi egentligen, att det åter börjar bli ok, att lyncha, döda människor och hänga upp dem till allmän beskådan?
Vi lever i en alltmer bekymmersam tid, när hela världen tycks ha blivit en krutdurk, som kan explodera vilken sekund som helst.

På väg hem satt jag och lyssnade på bilradion där man var oroade över utvecklingen i Sverige med nynazisterna och den yttersta militanta falangen till vänster, som uppgraderats rejält den sista tiden av Expo och Göteborgs universitets expert i ämnet.

Själv tänker jag tillbaka på hur det var vid tiden, när Hitler var i farten. Även Hitler hade ju som svepskäl, att skydda etniska grupper. Det är som om hela historien håller på att upprepa sig än en gång. Därför att därifrån till världskrig och gaskamrarna blev ju inte steget så långt.

Det var t.o.m. fritt fram, att avrätta homosexuella då, eftersom det var kriminaliserat överlag på den tiden. Samtiden samtyckte och det samtycket  finnas alltjämt i alltför många länder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar