söndag 25 augusti 2013

"Vi stödjer hijabuppropet!"

Jag vet inte, men helt uppenbart är det så, att jag inte förstår hur de här "kändisarna", Sissela Nordling Blanco, Gudrun Schyman, Stina Svensson och toppolitiker som Åsa Romson och ”lawmaker” Veronica Palm, som nu svept slöjan om sig, tänker. Jag förstår helt enkelt inte hur de tänker, men framförallt om de verkligen tänkt hela tanken ut... 

Sedan får det vara hur mycket masshysteri på facebook och twitterstormar det vill.

http://feministisktperspektiv.se/2013/08/19/vi-stodjer-hijabuppropet/
klatschigt står det på slutet av uppropet: Vi försvarar rätten att bära slöja likväl som att inte bära slöja. Alla har rätt att bestämma över sin kropp.

Då undrar en dum en, som jag nu helt uppenbarligen är, hur kan de ens påstå att de försvarar rätten, att inte bära slöja genom att själva tråckla på sig en slöja.


För att någon komplett idiot ger sig på en kvinna, gravid eller ej, iklädd i bikini eller hijab, handlar det definitivt om grava problem hos den individen ifråga och inte om något annat! 

Idioti finns det dessutom gott om i vår värld, man behöver bara studera nyheterna en (1) enda dag för att inse det.



Hijab, Awra, Niqab eller Burka, jag tycker mig ha fått klart för mig vad det hela handlar om, eller är jag nu så himla korkad, att jag inte förstått vad dessa kvinnor har haft för "eget fritt val".


http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=468

Recensionerna som följer efter vad boken handlar om är onekligen tänkvärda.
Inte ens Medusa var odödlig.... Våld föder våld, det är det enda säkra vi vet.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar