lördag 21 juli 2012

Göteborgs-Posten håhå... ja ja...

plockades in av mig vid 5-snåret. 

Det måste vara något allvarligare fel, när jag, petit moi, stiger upp mitt i natten och går ut och fångar upp morgontidningen ur brevlådan. 

Det hade ju varit skillnad om jag hade varit på väg hem och fångat upp morgontidningen ur brevlådan. Men si den tiden är för evigt förbi. Ute och rumla runt hela natten och komma hemsvassande på morgonkvisten, lagom för att plocka upp morgontidningen, det klarar jag inte av längre. Jag har lämnat över stafettpinnen:
 
Kanske var det så, att jag blev så förvirrad av det vackra och soliga vädret, som jag såg fanns på utsidan av huset, när jag tog mig en morgontur till lilla tronsalen och satt och dinglade där med benen i luften. Det kanske är så med oss flickor med överblont hår, som mest liknar en död bisamråtta. Vi blir lätt förvirrade av livets små detaljer, som t.ex. sol istället för regn om sommaren...

Jag slängde in en ny sak i min blogg i Norrbottens-Kuriren, något som jag egentligen skrev redan igår. Men tyckte att jag behövde sova på saken: 

Vilda Västernläget i Sverige tar inte rättsvärlden och lagstiftarna på allvar.  

http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6274239&entry=6274251#

Nu däremot känner jag, att jag skall gå och borsta tänderna och gå och slänga mig i sängstolpen. Jag känner mig lite zzzzzzzzzz... 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar