fredag 15 juni 2012

Morgonkaffet sprutar som en fontän ur min mun...

den 15 juni 2012, kl 23:10


Omgivningen blir lätt kaffeprickig och jag håller på att få avsluta mina dagar helt oväntat.

Orsak?

Jag har läst följande annons i morgontidningen:

***

Den av alla
så älskade
N N
fyller 60 år den 18 juni och i anledning av detta är det öppet hus X-vägen xx, N-stad klockan 17.00-20.00.

Då jag redan har ett överskott av blomstervaser, chokladkartonger, vinflaskor, blomsterbuketter och löjliga prydnadsföremål anser jag - att om man vill överräcka en present som bevis på medlemskap i den stora skaran beundrare så är det endast följande ting jag önskar mig och gärna då begagnat, men i gott skick;

Märklintåg, s.k. Trinett med plattor, diskho och kylskåp, krokodilskor storlek 41, glasad altandörr med karm, räls och växlar till Märklin, flaggstång ca 10 meter hög modell av Checkertaxi, Armanikostym i storlek 50, badbalja i trä för 4 personer, Ronsontändare, kompakt kaffebryggare, som mal bönor, som nämnts, det är sådant jag önskar mig och gärna i begagnatform, men Du är välkommen utan det upprabblade men då UTAN något annat krimskrams, eljest någon egenpåhittad variant.

För att kunna dra kostnaden på denna annons vill jag nämna att jag och mina fem medarbetare är kopiöst bra på husfasadmålning med 10 års garanti och telefonnumret till X måleri är x-x.

Reflektanter som är i valet att uppvakta - eller ej - bör i vågskålen lägga in det faktum att detta kanske är sista chansen innan begravningen - då jag för övrigt inte önskar mig någonting.

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar