torsdag 23 februari 2012

Nu får en del av svenska folket en epidemisk hjärnblödning och kronprinsessan Victoria & prins Daniel fick en dotter.

- den 23 februari 2012, kl 09:07

förstora
Ett litet underverk har kommit till världen. Men vad är det den lilla kommer att mötas av.

Hon har inte några normala föräldrar på det viset, fastän barnamodern jobbade ända in i det sista och...

- "Jobba" kommer nu den epidemiska hopen, att säga och fnysa med tillägget, hon glassar bara omkring, försörjd av oss arma skattebetalare.

Det är samma skattebetalare, som med ett leende och axelryckning betalar ut svindlande summor till taffliga korridorglidare, som har sin framtid tryggad livet ut.

Nej, några normala föräldrar är det inte, som idag glädjs åt sin lilla nyfödda dotter. Därför att redan imorgon skall det meddelas vad den lilla nyfödda prinsessan skall heta och detta kommer att meddelas vid en kunglig konselj imorgon. Det är självaste morfar kungen, som då meddelar barnbarnets titel, namn och tilltalsnamn och naturligtvis vilket hertigdöme, som tronarvingen tilldelas.

Kan det bli det sinande Grevskapet Gränna, eller blir det rent av i luftslottet Grevskapet Gällivare där allt är möjligt att frisera till.

Jag håller en slant på att den lilla damen i fråga inte kommer att heta: Asta Eulalia Kiruna Lex Malmfälten. Vad sätter du emot?

Jag vet inte varför. Men helt plötsligt slogs jag av något helt oöverträffat, som Ronny Eriksson framförde till min stora munterhet och glädje för många år sedan. "Molnet" gick den under benämning. På något sätt så sätter den monologen fingret på det, som jag här inte klarade av att sätta fingret på.
http://www.youtube.com/watch?v=nZuF7AKga4I&feature=related "Molnet" av Ronny Eriksson.

Bilden, en prinsessa utan eget hertigdöme. Ändock en liten älskad och efterlängtad Malmbergsprinsessa.

1 kommentar:

  1. Totalt 3 inlägg

    grattis till de nyblivna föräldrarna och svenskarna (2012-02-26 16:56:55)

    Svenska folkets vardag har blivit skräpmatens okrönta drottning Sibylla, ett litet gulligt chips skall väl inte bli några problem

    (flagga som olämplig)

    Gun Ek (2012-02-25 01:23:12)

    Jag tycker att föräldrarna gjort ett klokt val och struntat i kungliga "förståsigpåare" vad de tycker som lämpligt tilltalsnamn.

    Tilltalsnamnet hör hemma i de egna leden, fru till pappa kungens gudfar, franskt namn, liksom ätten Bernadotte. Kvinnorna av det vanliga folket: mormor och farmor har fått vara med på ett hörn och om jag inte är helt fel ute så har väl paret en nära anknytning till Mary.

    Håller med om det där med Asta, anledningen att jag högg det ur luften var bara att tankarna fallit mycket på en mycket speciell Asta de sista dagarna. Ett helylle svenskt namn. Betyder "Stjärna" precis som Estelle, alltså var jag inte helt fel ute utan mitt i prick.

    (flagga som olämplig)

    tur att trenden manliga tronföljare är bruten (2012-02-25 00:55:35)

    Asta hade nog inte varit helt tokigt. Dessutom alla jag känner som heter Asta är underbara personer.

    Men Estrelle, det får nog svenska folket att tänka på sitt älskade folkliga fredagsmys med Estrella chipspåsen i nära beredskap. Efter drottning Victoria följer det folkliga chipset.

    (flagga som olämplig)

    SvaraRadera