tisdag 17 januari 2012

Sicken rövare han drog igen, den gode Håkan Juholt!

Här på hemmaplan fick vi oss ett hjärtligt skratt över Håkan Juholts senaste stand up comedyinslag i media.

Det var på rikskonferensen Folk och försvar i Sälen, som han gick till attack mot regeringen för att ha drivit igenom det nya försvaret med anställda soldater. Det här hade regeringen gjort upp med Sverigedemokraterna. Fastän Sverigedemokraterna inte ens satt i riksdagen när det beslutet kom... 

Ursäkta men är karl´n dum på allvar? Ja, jag menar på riktigt. Nästan så man funderar om han är värvad av något "dolda kameran team".

Nu urskuldar sig Håkan Juholt med att han "drog till lite" för att visa hur det är.

Är med vadå?

Hur det är att dra en rövare och sedan stå där än en gång med skägget i brevlådan?

Skall han nu åka land och rike runt ett varv till och be än en gång om ursäkt...

Dottern tyckte att det skulle nog vara enkelt, att vara politiskt rådgivare till Håkan Juholt. Det fanns egentligen bara ett (1) enda hållbart råd att ge Håkan Juholt:

- Säg absolut ingenting och då menar jag verkligen ingenting!

I ärlighetens namn trodde jag aldrig att det gick att slakta det socialdemokratiska partiet så snabbt. Men nog borde väl den mest inbitne sossen sätta sig ner och fundera över den dystra tillvaron.

Under helgen lät "hushänget" meddela att han hade läst, att Håkan Juholt hade låtit meddela pressen, att han kommit tillbaka som en "bättre människa" efter en semester utomlands. 

- Bättre på vilket sätt då, undrade jag som lyssnade på med ett halvt öra, eftersom Håkan Juholt fyllt min kvot med råge för mycket länge sedan.

- Det står inte, lät "hushänget" meddela. Men det står att han blivit en bättre människa.

- Sure, sa jag. Himlade med ögonen och kände att det var lika troligt, som att det skulle regna manna från himmelen. 

Sedan fortsatte jag efter en stunds tvekan:

- Den mannen borde ha hålla sig till dylika kryptiska uttalanden då skulle han ha stått sig betydligt bättre.

2 kommentarer:

  1. Stämmer bra det Gun ... Sedan december månad, således på bara ett par veckor, så har Juholt - enligt honom själv - blivit en bättre människa.
    Undrar just hur karln har burit sig åt?!

    Han om någon borde sadla om till författare.
    "Lyckas bli en bättre människa, på BARA ett par veckor". Snacka om bestseller!

    "Gottegrisen".
    Ps:
    Fanns i utkanten av La Orotava och den saknade allt! Ljusskyltar, menyer på flera språk, det var "murrigt" och det var mörkt i lokalen ... MEN, det var den bästa och trevligaste tapas-bar jag någonsin besökt. Med en härlig husmor som domderade i det minst sagt lilla köket.
    Helt underbart! =)

    SvaraRadera
  2. Det är sådana ställen jag brukar fastna för under mina resor, söker mig hellre till något sådant än flotta ställen.

    SvaraRadera