lördag 7 januari 2012

Så här efter alla helger är det dags att koppla upp de grå cellerna igen.

Kanske har du också dragit på dig åkomman, att dras med sega tåtar. Rent av komatillstånd, vilket jag tycker att jag befinner mig i. Antagligen är det också psykologiskt betingat, eftersom den här bloggen måste bärgas hem från NSD och friseras till pga. det erbarmliga bloggverktyget som fanns där.

Jag vet inte riktigt hur det kommit sig, men i vanlig ordning så har dygnet hamnat på tre kvart. Inte har det väl blivit så mycket bättre av att det varit hockeyn i TV-rutan om nätterna. 

Okay, litet uppvaknande det kanske blev ändå, när det svenska hockey-guldet blev bärgat vid 5-snåret förra natten. Något som jag var totalt omedveten om ända tills hela vardagsrummet lät som om det innehöll hela kvarterets instormande elefantjord, fastän det bara var herrarna som satt (halvlåg) framför TV-rutan.

Det har varit en släng av dålig förlorare på svenska sidan, trots hockey-guldet. I en enkät frågade man:

Borde Petter Northug ha bestraffats hårdare än med en varning sedan han åkt utanför banan igår?

90% av de röstande tyckte att svaret var JA!

Själv har jag lite fascination för hur nya stilar kan bli utbuade, eller rent av underkända för att några stunder senare bli fullständigt acceptabla.


Jag tycker därför att vi skall testa den norska pulsen, eller är du långsint kanske?

”Finn Patysvensken” sett ur ett norskt perspektiv. Sedan du klickat på länken http://p3.no/svensker/finn-svensken bara att trycka på startknappen och sedan kan du börja sökandet. Vem är party-svensken bland alla figurer?

Den bästa tiden hittills är 1.14. Men så innehas den också av en observant svenska på vift ute i Europa när den tiden nåddes.

Själv är jag uppenbarligen halvblind, halvstirrig och med en reaktionsförmåga värdigt vilket hypotekslån som helst...

 

2 kommentarer:

  1. hur hinner man finna svensken på 1.14? Det är totalt omöjligt!!

    SvaraRadera
  2. Kul att jag inte är ensam om mina tillkortakommanden. VÄLKOMMEN in i gänget!

    SvaraRadera