söndag 8 januari 2012

Jag har fått ett riktigt svinjobb så här inpå det nya året.


Men det gör väl kanske inte så mycket, att det råder allmän förvirring bland inläggen på min blogg.

Det är ungefär samma stuk på det hela, som det är på dagstidningen, NSD, därifrån hela mitt bloggarkiv håller på att flyttats över från. Där kör man med repriser från 2008 bland nyheterna och fyller upp med nyheter från andra orter för att hålla igång Gällivaresidan.

Jag försöker att se optimistiskt på webbtidningens förändring. Men jag har svårt att se vari förbättringen blev. Det har blivit lite av storregion över det hela och där de enskilda småorterna drar den kortaste stickan.

Igår blev jag klar med redigeringen och överföringen av inläggen från 2008. Nu återstår bara att lägga upp dem i ett års- och månadsregister.

Efter god lunch som dottern hade förfärdigat tog jag itu med år 2009. Men se
nu var det allt annat än vind i seglen. Det visade sig vara en äkta ”Murphys lag” dag idag.

Av tre redigerade bloggar från 2009, där jag nu lyft över inläggen hamnade två av dem bland årets. Ibland får jag en känsla av att tekniken för ett helt eget liv.

Efter att ha joddlat runt bland bloggverktygen en längre stund, kändes det ungefär som om hjärnan råkat ut för en större härdsmälta. Tillfälligt ger jag upp och får be tf bloggchefen om hjälp, när hon återkommer från bio, eller har tid.

Kanske är det frånvaron av filmen ”Ivanhoe”, som ett riktigt gott år brukar inledas av, som är anledningen till eländet. De körde den häromdagen i TV 3. Men vem orkar se en film på TV 3, inte jag i alla fall.

Dryga timman av Glukosaminer, bilmodeller, tandskölj och annat svammel gör sig inte riktigt mitt bland 1100-talets Englands tempelriddare, Robin Hood, saxare och normander och den hjärtknipande judinnan Rebeccas öde.

Bilden är dock marsipanfigurer och inte fullt så svinaktiga.






5 kommentarer:

  1. marsipanfigurer har jag helt missat att fixa den här julen liksom knäck, är det för sent för sånt??

    SvaraRadera
  2. Filmen Ivanhoe är väl 100 år gammal?

    SvaraRadera
  3. Stå över filmen Ivanhoe är som att försöka slänga bort ett par hemtrevliga ullstrumpor.

    Visserligen har den blivit uppdaterad genom den nya varianten, där inte Elisabeth Taylor längre är med. Men det är samma oförargliga äventyr fortfarande.

    SvaraRadera
  4. I vantan pa att solen ska ga upp...
    Att tekniken manga ggr for ett eget liv, har jag ocksa konstaterat och snart har den tagit over kommandot helt! =)
    /"Gottegrisen" i Puerto de la Cruz.

    SvaraRadera
  5. "Gottegrisen" i Puerto de la Cruz

    aha... det är till att ligga och guppa runt på kanarieholmarna.

    Tekniken, ja, där kan man inte heller ligga och vänta på soluppgången, det verkar snarare så att man får förbereda sig på det eviga mörkret precis som på lite annat.

    Men det sköljer vi väl ner med en god paella och ett glas vin till, eller hur?

    SvaraRadera