onsdag 30 juli 2008

Kommunalrådet Tommy Nyströms sista blogginlägg.


- den 29 juli 2008, kl 15:07

Nu skall jag säga vad jag tycker om det inlägget. "Om det tycker jag inte!" och jag säger det på bästa Hasse Alfredsson manér, därför att här krävs lite humor om det inte skall stocka sig ända upp i halsmandlarna och man skall komma på rejäl kollisionskurs. Det gäller att hålla samtalet öppet. Slutna samtal där man utestänger, eller där inga alls förekommer, är lika illa. Men där någon bara går förargad åt ett annat håll, utan att föra diskussionen där den hör hemma, det tror jag inte på och har aldrig gjort det. Det är bara tillsammans man kan lösa problem som uppstått. Man behöver inte ens knycka på nacken och känna sig förorättad, eftersom man sällan varit helt ensam om att konstruera situationen.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera