tisdag 12 januari 2010

Jag måste vara NSD:s mest utskällda bloggare.

- den 12 januari 2010, kl 12:01


Hur många amatörpsykologer & rena stalkers jag hittills haft, vete gudarna. Jag drog mig till minnes de mer idoga, när jag läste genom listan av bloggar jag skrivit.

En blogg brukar normalt handla om vad som sker just för ögonblicket i en bloggares tillvaro, alltså även sånt man har läst om, tagit del av osv. Men det kan också handla om saker och ting, som man drar sig till minnes. Eftersom det här är min blogg, faller det sig naturligt att det blir från min utsiktspost i livet. Ja, jag medger jag är ganska trist och tråkig på den fronten. Det hade säkert livat upp bloggen om jag hade haft några multipla personligheter att falla tillbaka på.

Men på förekommen anledning låter jag här och nu publicera, från mitt USB-minne, namnen på ALLA bloggar sedan 2008 här i NSD. Det är väl bäst att tillägga att bloggarna är scrollade nerifrån och i viss oordning, annars kommer det väl någon ny dysterkvist infarande på banan och vill göra sin "sanningsenliga" stämma hörd.

OSA gärna om det förefaller vara riktigt, att jag bara skriver om "ett och samma". Fö ser jag med intresse fram emot nästa djupanalys av mitt psykiska tillstånd och vad man nu funnit för nya rön.

Bloggar 2008
Midsommarafton 1978
Den kompromisslöse Gällivarebon
LKAB och kommunen har begärt gemensam vårdnad
LKAB & kommunen= gruvan vårt gemensamma barn
Årets upplaga av MMCK:s midnattsolsträff
Landstingsledamöter och nötboskap i jämförelse
Hasse Holmström och jag, de sista fria rymmarna!
Samer vill inte att aska efter samer sprids
Husmanskost en bristvara i Sverige?
Samer, askspridning, Sverigedemokrater, hybris
Grönt är skönt liksom MAIF
Nyheter på gott och ont & var sak har sin tid
I 51 år 9 månader och 4 dagar så länge har jag älskat dig
Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
Prästen som läste lusen av domare, advokater
Det nya Sverige är fantastiskt
Länge leve den norrländska filen
Kommunalrådet Tommy Nyströms sista blogginlägg
Filmen "Citronlunden" & nostalgi & vardagstankar
Jag och TV kör med repriser under sommaren
"Vått" - är det också blodtryckshöjare?
Gammal skåpmat och attityder
VEM gillar sitt förnamn?
Bärsärkare går lösa i Luleå & övriga landet
Gnällspikar de kan verkligen få en att tänka tankar, som man inte hade en aning om att man ens kunde tänka!
Dödsolyckan i Kirunagruvan
Ett fall av "Babels Torn" i Gällivare?
Myten om männens leksaker
Coca-cola ett universalmedel eller gift?
Vilken kategori tillhör du?
Analyser på hög nivå
Om konsten att åter stå i ruta 1
Murphys lag & dag
Konsten att ha långtråkigt
Idag är en födelsedag som inte är
Författarfrukost
Denna dag ett liv?
Hur många monster finns det?
Atom=odelbar
Malmbergets Högre Allmänna Läroverk
LKAB saknar ALL trovärdighet
Årets snålaste bil
Pensionärerna vet hur en slipsten skall dras
Orkideér är inte för RIKTIGA män
Dagens specialblogg
Göra en hel höna av en fjäder
"Sheriffen" i Gällivare
Jag är nog en galantofil
Tillkännagivande
2 vänster + 1 höger= helg
Tomas Di Leva och krackelerade minnen
Gåtfullt missnöje runt om i fängelserna
Carolin Stenvall
Har du klippt dig?
"Livet är som en chokladask: man vet aldrig vad man får"
Vintertiden är här!
Förövare & offer
Klämma på brösten
Lagerrensning av eventuella bloggar
Jan Guillou den store har åter talat å då tige alla i församlingen!
Ers Kungliga tröghet
Halloween och Alla Helgons dag
Byte av elmätare
Polisen är dålig på att lösa brott
Farliga män
Roxy i Malmberget
USA:s nya president presenteras som
Sista nyheterna om Carolin Stenvall
Nytt tillkännagivande
Röka industrihampa
Kyrkogården i Malmberget vad händer med den?
Fars Dag idag - det borde väcka till eftertanke
Porjusbakelse vem har hittat på det namnet?
När nöden är som mest är hjälpen som svårast?
Väl uppdaterad och utåtriktad
Hjälp nu har förfallet nått halsnivå!
Två bränder är två för mycket!
Kära Jultomten!
Knäskador det kan man fixa själv!
Appojauremorden, domaren och JK
De här unika människorna
Bekettpjäs från helvetet!
Den stulna tjädertuppen av Berry Kurkkio
Det allvarliga läget för Sveriges industri
"Den seismiska händelsen Malmberget"
Söndag med public service
Första advent är redan över och
Min gamla fasters och maktens penningförvaring
Alfred Nobels märkliga stiftelse
Kompassen i näsan den verkar klicka ibland
Jag gillar "vuxendagis" på Chalmers
Men tack och lov
När jag betraktar JANTE-lagens anhängare
Byarna/indragningar/nedläggningar
Män sover framför TV:n
JK, Thomas Quick och rättsäkerheten
Män åldras aldrig, tror de!
Jordskalvet imorse kontra malmbergarens vardag
Utebliven el & körsångare i Con Amore
Mor & Dottersnack
Det är dagarna före julafton
Fluortanten

Bloggar 2009
Flygspaningsdag och jag filosoferar
Utanförskap
USA:s Irakkrig har kostat 6 600 000 000 000, eller lite mer lättläst 6,6 biljoner
Nyårsafton idag och imorgon är stora "baksmälladagen" för en hel del av populationen
Vissa shoppingpartners tar priset!
Inbrottssäkra förpackningar, det kan nästan få ångan att puffa ut ur öronen på mig
"Stjärnorna på slottet" & "De halvt dolda"
Lexus, BMW & Mercedes m.fl.
"Spöken" på Borgvattnets prästgård?
My Dogmässan 2009
Giftemålsplaner som gick i stöpet
Anette och Rolf Ryrland
Generaldirektören på Arbetsförmedlingen
Åsa-Nisse är på ingående och jag på utgående
De sista nya skalven i Malmberget
Snillet filosoferar
Genialiskt storrån i Göteborg?
Thailand calling
Narkotikaodling? - Vem är skyldig?
Bråket om Liza Marklunds böcker
Fiskodlingen i Malmberget & outnyttjade resurser,
Svensk Maffia & Infiltratören
Fransk fickparkering
Boxning, MAIF och Ingmar
Att inte få vara mormor....pappa etc.
Thailand calling, igen!
Fotografen Lea Wikström i Malmberget
En biblisk händelse i Malmberget?
Är du en Mappie?
Publicering av sexualbrottslingar
Svar till inlägg om sexualförbrytare
Det har varit mycket skriverier om poliser
Speedwaybanan mellan Malmberget och Gällivare
RadiOtjänst, SVT och melodifestivalen
Alla hjärtans dar närmar sig med stormsteg
"Gräv ner" din blogg för framtidens människor
Olika sorters "gamla kläder"
Begriper du reklamens fina ord och argument?
Man skall aldrig säga aldrig
Du har placerats i kön - You have been placed in queue
Ordinär och oförarglig blogg
Pirate-Bay rättegången
Försvunnet!
Det kom ett mail i min mailbox
Malmsta - Gve Bildarkiv - LKAB - Kåkstan
DM i blogg & Danne Backe
DM i bloggänget har nu fått sitt och jag kan återträda på arenan
Carolinrättegången
Hur står det till i Guds hus?
Raggningsrepliker & misslyckat solbad i Sandviken
"Stora dammtussekriget" är under uppsegling
Internationella kvinnodagen
Kronprinsessans val av fästman
Hur skall man bära sig åt, med alla dessa "du måste" som man får upphängd mitt framför näsan?
Hundar och katter är lagskyddade, medan människor inte är det.
IF Metall och "snetänket" Svenskt Näringsliv.
Dyraste skokastningen & räkmackan i historien?
Bok-SM via Internet
Vad har du nu "bänglat" till det?
Är jag en tidspotimist?
Pamfletter i brevlådan,
IKEA köper SAAB?
Signaturen "Danne-äger" i Dannes blogg
Vojakkala - Morjärv - Göteborg m.fl.
LKAB:s beställda enkät p.g.a. gruvbrytningen i Malmberget
Nya resmål från Kiruna flygplats
Jag har storhetsvansinne. Fattas väl bara annat, det är ju JAG som är UNIVERSUMS mittpunkt!
"Hur äter du mänska?"
Min personlige favoritbloggare på NSD är trots allt, toppluvan, Winneborn
Den internationella flytthjälpen till Malmberget är den absolut i särklass bästa nyheten jag läst på år och dar!
Personlig utveckling för LKAB-profitörerna?
Bra information om situationen i Malmberget
Socialdemokratisk uppvärmning?
Bloggar, oviljor och ett och annat "blåbär"
Samer och Gällivare Marknad.
Imorse vaknade jag av
Dundret Runt 45 år!
LRF, allemansrätt, älgjägare kontra bärplockare
Kiosk-Wikströms lille Kalle i Malmberget
Det kom ett mail från City-Move
En del dagar, alltså, jag säger då bara det
Gällivare kommuns och LKAB:s mystiska affärer, har jag verkligen undrat över.
"Hans fru har mustasch",
LKAB har årsstämma den 20 april 2009.
Naturrum i Stora Sjöfallet. Vad tycker du?
Annika Östberg överförd till Sverige
Finlands riktiga nationaldag
Långfredagen
De nya anklagelserna mot Calle Jonsson
LKAB:s nya sparplan,
I bögskräckens tecken
Liten rapport från den egna ankdammen=Ändrad!
Ibland exploderar mitt skratt utan att jag har en chans,
Vissa schackdrag funkar inte
Domen i Pirat Bay-rättegången + tillägg
I minsta lilla by, kan man finna nästan vad som helst
Drogkultur, Försäkringskassans krig och nationella problem
Droger som dödar allt
Manifestationen mot droger mm i Gällivare kommun
LKAB vässar klorna mot de utsatta
Medborgarförslag, Gunillaskolan & LKAB
Grattis på mig själv!
LKAB:s lönestrategi
Hallo! Thailand calling!
Samelandspartiets politikerblogg
Weine Backman och Tommy Nyström
Drömmar och marodörer
Konstfackeleven som fått snurren,
Jag har fått portvinstå, dvs. gikt hade han skrivit i mailet.
LKAB:s monolog ter sig fullständigt orimlig
Mail från Maud Olofsson Näringsdepartementet
Partybibel och kretslopp
Matematiska snillen?
Om konsten att sila mygg och svälja kameler
EU valet 7 juni, en salig blandning
Yttrande över LKAB:s ansökan om koncession
Hus till salu! Måste ses!
Yttrande om kyrkogård och Malmberget -
Kommunpolitikerna sviker levande och döda
Musikliv & nostalgi
Anvisningar till firande av Mors Dag.
Miljö och byggnämnden gick emot politikerna
Jag skrev en blogg nyss
Grundlurad! Nu skall vi ha lågenergilampor.
På menyn, Thailand calling!
Udda skyltning?
"Det är på barnen man ser att tiden går",
Öppet brev till Kent Ögren
"Piratdomaren inte jävig",
Sitt ner karl, när du pinkar!
Till alla i "förskingringen" & annat löst folk!
Marabou eller Postgirot eller Scania?
Att med våld bli bortrövad mot sin vilja.
Varje midsommaraftons morgon vaknar jag till vetskapen om,
Frimurarloger och andra slutna herrpakter
Årets sommarpratare i P 1
Boverkets delrapport nr 2 till näringsdepartementet
PO fällde NSD i Carolinfallet
Det var ett stort och udda gäng,
Legender, militärer och andra funderingar
Piratbaydomarens jävsfråga.
Grammatica hur förhålla sig till T A?
Skira rosen- och trädgårdsdrömmar
Man skall inte klaga, sägs det.
Mina franska drömmar har fått sig en knäck
"Tänk på barnen i Biafra",
"Johanssons grävlingskorv"
Igår ringde telefonen,
Signaturen Staffan vad tycker "vi" om de tillresta fotbollsungdomarna
Mätpinnarna kring Malmberget, de blir jag inte riktigt klok på
Skåne runt
Min lille sagoprins fyllde 1 år
Filmen "Public Enemies"
Den där påstådda devisen, utan LKAB är Gällivare kommun död.
Seriöst vad skulle du klä ut dig till?
Ni som inte kunde se Madonnas konsert
Några hjärtan har skatter
Sveriges kungahus, som åter är under lupp!
Rapport från hängmattan.
Har du tillgång till kunskapskanalen på TV?
Stäng badhuset i Malmberget!
Jan Guillous sommarprat i P 1, tog upp det komplexa med
Imorse satt jag och tänkte tillbaka
Actionpark i Gällivare,
Svininfluensa är det också samma hysteri, som fågelinfluensan...
Kära blogg, idag är det söndag och jag har missat högmässan...
LKAB vill stänga Bergmansgatan akut
Skriv på namninsamlingen
Så här i svininfluensas spår
Det är 11 september idag
Sensommaren är det inte då man skall luta sig tillbaka, sluta ...
Hur står det till egentligen?
Albin och Gunborg Wennström får inte bo tillsammans
Turistattraktion "Gropen" och Malmberget?
Denna dag. En evighetslång söndag.
Grattis LKAB till uppvaknandet!
Julen kom tidigt i år?
Tjock eller smal.
Bokmässan i Göteborg hade sedvanlig författarfrukost
Sista GP tävlingen i Speedway, den 17 oktober
Fenomenet Anna Anka
Årets Nobelpristagare meddelas nästa vecka
Söndag och jag väljer 12 "nödvändigt vetande"
5 oktober och Bror har namnsdag
DEOOOO... LKAB:s styrelserum!
Det finns tiggare och så finns det "Tiggare!"
Vaknade första morgonen på Gibraltar,
LKAB säljs ut?
LKAB tvingade oss att flytta.
LKAB har gett sig in på ett helt nytt verksamhetsområde
Kontaktannons
Det klippta LKAB-stängsletÖppet brev till LKAB och övriga ansvariga
Lotta Fogde Luleå kommunikationsdirektör LKAB
Geniala tips?
Miljövänlig variant av graffiti, hittade jag på hus i
Forskarna: Boende och gruva går inte ihop!
Vad sker bakom ryggen? Samrådsmötena i Malmberget....
Albin Wennström fick sluta sina dar, utan sin älskade Gunborg...
Del II - Mysteriet med hjortronstölden tätnar och jag som trodde...
Helhetslösning för Malmberget NU!
Äntligen kan en öppning finnas i låsta positioner
Skofetisch, när blir man egentligen klassad som det?
Efterlysning! Jag söker signaturen "svarta bananer", som ......
Men snälla LKAB hur har ni nu tänkt?
Bobbymordet 2006 har fått en uppföljare
Pling pling. Det som göms i snö, kommer upp i tö pling pling.
Adventstid kom till mitt ensamma hus...
Vad pågår egentligen? Namninsamlingen för en helhetslösning....
Jag fick ett mail där det stod kort och gott:
Psalmsång och böner i skolan anmäld.
Minnen av Smedbergs drickabil, som körde runt i Malmberget, det...
Det är något speciellt med luciamorgon i Sverige.
Gällivare kommunalfullmäktiges sammanträde 7.12.2009
Hög tid att utreda försäkringskassan.
Vattenfall och elbolag i ett nötskal.
Dansbandskampen väckte många minnen till liv.
LKAB är inkörda på sagan om "Mäster Skräddare"
Varför måste man överanalysera julen?
Nu börjar det bli trångt om saligheten bland kandidaterna till titeln...

Bloggar 2010
Nyår och "glöm den snön som föll ifjol"
Skärhamns korv inte helt olikt en pellets.
I den globala uppvärmningens spår, var nog antagligen...
Går utvecklingen verkligen framåt?
45 år av fridlysning av varg är till ända.
Politikerbloggarna på Gällivaresidan,

-----------

2 kommentarer:

  1. Det finns 5 kommentarer.

    hermelinen

    Matte är visst inte din starkaste sida förstår jag.

    Nu har jag t.o.m. bemödat mig med att lägga upp varenda blogg som jag skrivit, du kanske skall ta och räkna ihop hur många bloggar det är och hur många som du hittar LKAB i.

    Det borde få dig på betydligt bättre tankar. Men jag förstår att vissa ämnen, där LKAB ingår i, det är jag förhindrad att skriva något om.

    Gud sig förbjude att jag skriver något om den heliga kon LKAB. Jag förstår inte att ni inte öppnar en LKAB-beundrar korvblogg.

    JAG däremot ser det som alldeles självklart att skriva det jag reagerar för eller emot.

    Fö LKAB tycks vara kapabla att föra ALLA gve kn:s skattebetalare i fördärvet om detta inte får ett plötsligt slut! Jag undrar om man har skrotat posten revisor i Gve kn, med tanke på vad som får pågå
    Anmäl >Gun (2010-01-20 00:28:37)

    Vad vill du ha sagt..?

    Tycker du skriver bra, det enda som är lite tråkigt är att du hackar på LKAB i varje blogg i princip, annars är det väl tummen upp.. eller åt sidan!
    Anmäl >hermelinen (2010-01-18 19:52:49)

    SvaraRadera
  2. Jag läser din blogg och tycker den är jättebra.
    Vad som förvånar mig är alla som tycks tycka att det är så dåligt men ändå läser den och ännu bemödar sig att kommentera och irritera sig på allt. Om jag tycker en blogg är dålig så läser jag ju givetvis inte den. Skulle väl aldrig sitta och läsa det jag tycker är trist. På din blogg får vi intresserade Malmbergare information och kan diskutera Malmbergsfrågan. Skulle vara skönt bara att slippa dom riktiga gnälljönsarna som verkar må dåligt av att man inte gillar situationen.
    Anmäl >Jonas (2010-01-13 06:38:05)

    Ja absolut en av NSD bästa bloggare. Gun förgyller våra dagar med sin blogg oavsett innehåll. Men klart att känsliga frågor väcker debatt. Å när det gäller LKAB, kommunpolitiker å Malmbergets situation då finns det stora mörka krafter som vill att Gun håller tyst och skriver om Jultomten eller nått sånt.

    Låt dig inte luras av några iskna kritiker som gör allt för att få dig tyst i vissa frågor.
    Anmäl >Du är en fantastiskt bra bloggare-det märks väl på alla inläggen ! (2010-01-12 15:57:57)

    Den som vågar sig på att skriva, väcker alltid känslor hos läsaren. Tråkigt bara att de mer pessimistiskt lagda anser att de MÅSTE kommentera sina svartaste tankar.
    Att ge beröm och uppmuntran kostar så lite och jag vill härmed ge dig en klapp på axeln. Du ensam har gett NSDs webbtidning många läsare då där är du nog populär. Också!
    Anmäl >Majsan (2010-01-12 12:50:46)

    SvaraRadera