tisdag 4 oktober 2011

Idag är det kanelbullens dag.

- den 4 oktober 2011, kl 11:48


http://www.kanelbullensdag.se/

Sicket elände!

Vår egna suveräna kanelbullebagerska befinner sig i Wien och har inte laddat frysen med sina himmelskt goda kanelbullar innan hon drog iväg.

Bara vid minnet av hennes kanelbullar, inser vem som helst, att de egna bakta kanelbullarna räcker inte långt på smaskighetsskalan. De kan aldrig någonsin nå dessa himmelska kanelbullehöjder, som hon kan erbjuda.

Vi får sikta in oss på, att göra en egen kanelbullens dag framemot jul.

Gotteligott gott!

2 kommentarer:

  1. Det finns 5 kommentarer.

    Håller med "Gottegrisen".
    Anmäl >smak på det goda här i livet (2011-10-05 23:18:22)

    Socker, kanel, smör, grädde och mandelmassa (blod, svett och tårar...). Degen skall vara lite frasig och fet att ta på. Brukar inte heller göra dem för stora, så det brukar bli någon plåt extra.
    Anmäl >tydligen kanelbullebagerska i Wien (2011-10-05 17:52:39)

    Mandelmassan är väl lite av ett måste ...?
    Inte bara i kanelbullar utan alla sorters bakverk. =)
    Har en, snudd på antik mandelkvarn, som jag använder flitigt.
    Har man en gång fått smak för hemlagad mandelmassa, då har man svårt för den plastinpackade varianten.

    Anmäl >"Gottegrisen" (2011-10-05 17:37:58)

    SvaraRadera
  2. Slog mig faktiskt vad jag sett i allt större omfattning.Ett nutidsfenomen. Dessa enorma kanelbullar som som räcker för 10 personer.vad är vitsen med såna bullar och kakor
    Anmäl >import från landet B I G inte sunt (2011-10-04 22:17:45)

    Jag har förutom, socker, kanel och smör även mandelmassa som fyllning i mina kanelbullar +lös bulldeg.

    Vad är receptet på de himmelska kanelbullarna? Hade varit intressant att testa.låter spännande om de slår mina
    Anmäl >kanelbullen (2011-10-04 21:50:24)

    SvaraRadera