torsdag 24 november 2011

Hur mycket skulle du lyckas få ihop på 2 minuter i en kundvagn?

- den 24 november 2011, kl 17:23

Ja nu var väl frågan mer notorisk än retorisk, när det gäller den manliga delen av befolkningen. Därför att där är nog svaret tämligen givet:

"Behöver man verkligen mer än två minuter att handla allt man behöver?"

Jag fick ett himla kul mail i oktober från en av mina gamla vänner. Äkta malmbergstös liksom jag. Hon berättade att hon hade vunnit en tävling, som Lidl i Hallsberg hade: "Fri shopping i två minuter."


Hon var rätt övertygad om att på två minuter skulle hon hinna få ner mycket i kundvagnen. Trots nyss genomgångna ögonoperationer med begränsat seende och på kö för att byta ut knän. Själv svarade jag, att jag fick vara himla glad om jag överhuvudtaget hade kommit fram till butikens brödavdelning efter två minuter.

- Du skulle väl kunna bunkra upp på Lidls brödavdelning, flinade "hushänget".
- Visst kul med bröd vars hållbarhet är 1 månad i frysen och här som vi käkar så mycket köpesbröd, dessutom, svarade jag med rösten drypande av ironi.

Jag undrade om hon inte kunde slänga sig över hummersortimentet och göra rent hus.

Svaret dröjde inte så länge:

Förutsättningarna är att du bara får ta mat och endast två stycken av samma sort. Ex. 2 fläskfilé, 2 skinkstek etc. Hummer vet jag inte om de har, men skall checka eftermiddagen innan.

Nu var hon inte lika tvärsäker längre och skrev:

Det skall i alla fall bli intressant, knäskador och halvblind (efter operationen). Hur skall det gå?

Hon hoppades att ingen skulle filma, tillade hon följt av en liten smilegubbe.

Spänd förväntan... och så trillade svaret in medan jag själv låg på knäoperationsbordet (för fjärde gången).

Då var tävlingen avklarad och 2 minuter går väldigt fort när man tävlar. Jag fick ihop varor för 2 907 kr + 2 påsar saffran som bonus, det blev mest olika köttsorter och ostar. Det var väl inte illa med tanke på att jag fortfarande är halvblind och har svårt att gå (knäskydd på).

Som kuriosa kan jag väl tillägga att Lidl inte hunnit längre än till Östersund - Örnsköldsvik i Sverige. Planer på en butik i Umeå fanns med de andra ”handlarna” satte stopp för butiken där. Det hade väl antagligen varit för bra för alla studenter med en lågprisbutik.


1 kommentar:

  1. Det finns 3 kommentarer.

    konsumhallen i Malmberget kan väl ordna en jultävling, mellan 1 man och 1 kvinna från Malmberget. Då kan det avgöras vem som kan handla mest på 2 minuter. det går inte att jämföra priset som skrapades ihop på Lidl i Hallsberg.

    Det bör väl konsumhallens ekonomi klara.som enda kvarvarande mataffären i Malmberget....
    Anmäl >Tipsaren (2011-11-25 12:01:03)

    Beundraren

    nu är det väl också klarlagt att äkta malmbergstöser kan klara inköp på två minuter
    Anmäl >även om de är halvblinda och med knäskydd på :) (2011-11-25 11:52:58)

    Ni ÄKTA malmbergstöser ni är verkligen Guds svar på alla mäns önskan om kvinnor. Genom eld och vatten tar ni er. pch mot alla odds, om ni så skall krypa fram, halvblinda och eländiga. Vette gudarna vad som skall kunna stoppa er.

    Tummen upp för er!! Fick mig ett gott skratt till förmiddagsfikat.F-n vad du är rolig ibland.Räven bakom örat vajar där ständigt.helt riktigt vi män har uträttat alla behov på två minuter.....
    Anmäl >Beundraren (2011-11-25 10:10:55)

    SvaraRadera