torsdag 22 september 2011

En del skräppost är så tårdrypande, att datorn onekligen riskerar att bli vattenskadad.


- den 22 september 2011, kl 10:59


Är de inte halvdöende så har de någon stackars syster, bror eller någon annan, som är så svårt sjuk/i stor nöd, att de omedelbart behöver pengar. Eller så behöver man bara klicka på något, eller gå in på någon hemsida för att få en svindlande summa pengar, som man vunnit.

Så här lät mailet, mellan tummen och pekfingret, som landat i skräpposten:

Älskade vän,

Jag skriver detta mail till dig med tunga tårar i ögonen och stor sorg i mitt hjärta eftersom min läkare sa till mig att jag kommer att dö om en månad. Baserad på denna utveckling vill jag testamentera mina pengar som deponeras i ett bevakningsföretag. Jag är på jakt efter en pålitlig person som kommer att använda pengarna till att bygga välgörenhetsorganisation för de heliga och personen kommer att få 30% av den totala summan. Medan 70% av pengarna kommer gå till välgörenhetsorganisation och hjälpa barnhemmet. Jag växte upp som föräldralös här I Sarawak Malaysia och jag har inte någon/familjemedlem att ta hand om min rikedom.

De totala pengarna i fråga är $ 3.5million dollar. Jag kommer att förse dig med annan information när du anger din villighet.

Med vänlig hälsning.
Ms Razak Yanti

***

Sanning att säga rycker jag för det mesta på axlarna och spärrar avsändaren/domänen. Men hur korkad tror den här skumma delen av världshjärnorna att man är?

Du kan rösta för vad du tror att svaret/utfallet skulle bli. Dvs. OM man nu skulle vara så korkad, att man ens svarade?

A. För att få förvalta pengarna skall man skicka över pengar alt. skicka över en fotokopia av något av kreditkorten (fram och baksida) alt. fullständiga kortuppgifter.

B. Som säkerhet för att man är seriös så skall man skicka in pengar, eftersom det nu finns någon form av registreringsavgift hos det här bevakningsföretaget, för att man skall kunna få förvalta pengarna.

C. Nej, jag tror att..... (här kan du skriva ditt eget alternativ).

2 kommentarer:

  1. c) snygg bild!
    Anmäl >fotografen (2011-09-25 10:27:52)

    C)jag tror du tar fel det är nog en del som skulle nappa på ett sånt mail.

    folk har lämnat ut koder och kortnummer till de som efterfrågar dylika saker i sken av att det är en bank etc.
    Anmäl >affärer är affärer (2011-09-22 22:03:02)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en snygg bild, min dotter står bakom kameran. Hon har tagit många av bilderna i min blogg. Men det har även jag. /17.5.2012/Gun

    SvaraRadera