måndag 13 oktober 2008

Dagens specialblogg

- den 13 oktober 2008, kl 11:34

förstora
Jag var ute med min hund och mitt gevär i skogen för att jaga älg, när jag fick syn på en kulle.

Det låg en massa torv omkring hålet i kullen!

Jag måste säga att jag blev jätteförvånad och visste inte vad det kunde vara fråga om! Det hade de inte sagt något om, när jag tog min jägarexamen, att det skulle dyka upp sådana konstiga saker i skogen.

Irriterad blir jag också över att någon kommer och slänger sig med latinska ord. Nämen, det säger ju sig självt. Vad har "mors" med älgjakt att göra!?

Signaturen Lilla Olle

PS. Jag grunnar fortfarande vad "mors" betyder och än har det inte gått upp ett ljus! DS.

1 kommentar:

  1. Debatten startad av UEngstrom
    Startad: 2008-10-13 14:00:11

    Det finns 3 kommentarer.

    *Funderar om det är "Uffe" månne ...?!*
    Hmmm ...
    /Tommy
    Anmäl >Tommy (2008-10-13 15:27:41)

    Jadu...."UEngström" underliga saker händer i vår Herre Hage: MORSning och goodbye! Men det var nog ingen vidare kontakt i den omskrivna lampan....
    Anmäl >Gun (2008-10-13 14:28:56)

    Mors / mortis = död... Hur det kan komma sig att det åxå använda som hälsningsfras är ett fall för folklivsforskarna..
    Anmäl >UEngstrom (2008-10-13 14:00:11)

    SvaraRadera